Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
#1210401
Först plusklämman på pluspolen under motorhuven, sedan minusklämman på en skruv på fjäderbenstornet, sedan sätter jag i kontakten för ctek. Cteken visar sedan med dioderna om den har bra kontakt och kan ladda eller ej.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1210412
volvofantast skrev:Var sätter man minus lämpligast i karossen? Om man inte har snabbkontakt
Varför inte göra det lätt för sig, och montera snabbkontakt?
av volvofantast
#1210414
SvenB skrev:
volvofantast skrev:Var sätter man minus lämpligast i karossen? Om man inte har snabbkontakt
Varför inte göra det lätt för sig, och montera snabbkontakt?
Ja ,det vore ju det enklaste
Användarvisningsbild
av Alfredo
#1210508
Jag har bägge polerna från Ctek till till bateriet men ska ändra på det. Mitt Tudor bateri slutade att funka helt och hållet, Den var endast ett år gamalt nen fick ett nytt på garantin.
Kan det varit så att jag sabade bateriet eftersom bägge ledningarna från ladaren gick till bateriet?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1210520
Alfredo skrev:Jag har bägge polerna från Ctek till till bateriet men ska ändra på det. Mitt Tudor bateri slutade att funka helt och hållet, Den var endast ett år gamalt nen fick ett nytt på garantin.
Kan det varit så att jag sabade bateriet eftersom bägge ledningarna från ladaren gick till bateriet?
Nej, inte en chans att det har med just kopplingen att göra. Det enda som händer är att moderna bilar med övervakning tappar kollen på laddningsgraden. Batteriet skiter i vilket.
Volvo on call och GSM

nä, alltså, du kommer intekunna kö[…]

Köpråd

V60 Diesel borde vara snålare på dropp[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger på[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]