- tis 10 okt 2017, 08:06
#1203396
0.4 sparade jag på byte till nytt K&N på en V8 SUV.
Daskade gamla filtret närmare 10gånger mot en stolpe och den sluta inte damma.
Värsta jag sett, bilen hade rullat 12k mil. Säkert på grusväg endast.
Den hade originalfilter.
Här blev skilnaden stor vill jag lova.
Har ni K&N filter så behöver ni inte byta filter mer sen. Ni köper service kit bara till det.
1miljon kilometer kan man köra med filtret om man servar det.
Kanske är det så att man märker bränslekonomi skilnad på stora V8 V12 motorer bara?, vet inte hur det är med fyra-5-6 cyl till 100%
men säkert spar man på dessa med med ny eller välvårdat K&N filter, den som provar vet sen.
Jag vet inget bättre luftfilter själv. Märkt lite effekt skillnad även par gånger
Motorerna ska andas ju.
Daskade gamla filtret närmare 10gånger mot en stolpe och den sluta inte damma.
Värsta jag sett, bilen hade rullat 12k mil. Säkert på grusväg endast.
Den hade originalfilter.
Här blev skilnaden stor vill jag lova.
Har ni K&N filter så behöver ni inte byta filter mer sen. Ni köper service kit bara till det.
1miljon kilometer kan man köra med filtret om man servar det.
Kanske är det så att man märker bränslekonomi skilnad på stora V8 V12 motorer bara?, vet inte hur det är med fyra-5-6 cyl till 100%
men säkert spar man på dessa med med ny eller välvårdat K&N filter, den som provar vet sen.
Jag vet inget bättre luftfilter själv. Märkt lite effekt skillnad även par gånger
Motorerna ska andas ju.
“ https://shop.klracing.se ” Biltema Bildelaronline24.com
Kör Äkta Volvo. Ej Riskok
Kör Äkta Volvo. Ej Riskok