Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bonnie
#79885
Är det ngn. här på Forumet som kan säga mej om det går att ladda ner VIDA eller på mgt. annat sätt få tag i det utan att det kostar en hoper med pengar.
av Addekarlsson
#79889
Först så flyttar jag denna till klotterplanket, sen säger jag att VIDA är ett helt onlinebaserat program, och det krävs abonnemang för att kunna köra det.
Samt att på detta forum talar vi inte om vart man kan få tag på copyrightskyddad programvara. Står i reglerna, som alla användare godkänt genom att bli medlem på forumet samt gjort sitt första inlägg här.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av greeeken
#79895
Trådskaparen undrar bara vart han kan få tag p ådet, , han undrar inte vart man kan få en crackad version eller ladda ner det.
Visst han vill inte betala mkt pengar, kanske finns nån som vill sälja sin licens kanske om man nu får göra sånt
Användarvisningsbild
av _Rick_
#79897
VIDA är ett copyrightat program och kräver ett login/lösen hos Volvo. Dvs om man inte är aukt verkstad så är det kört.

Dessutom prenumererar du på kontot. Lite som WoW fast utan monster.
av Hellrider
#79983
_Rick_ skrev:VIDA är ett copyrightat program och kräver ett login/lösen hos Volvo. Dvs om man inte är aukt verkstad så är det kört.

Dessutom prenumererar du på kontot. Lite som WoW fast utan monster.
vet inte om man får säga så här men jag provar,får la ta bort annars!
självklart går det ju att knäcka vida som med allt annat,frågan är ju bara när någon orkar göra det.
av caradioa
#80024
Jag hoppas att det knäcks oavsett vad moraltanterna och gnällhökarna på Volvo HQ säger. Det borde vara en sann rättighet att till billigaste pris kunna uppdatera sin bil hur man vill utan en massa byråkrati här och där. Men det måste väl vara online baserat för att man ska kunna hämta relevant info från servern? Volvo släpper väl inte gratis uppdateringar som man kan ladda ned.
Användarvisningsbild
av CarMan
#80039
Vadis funkar som stöldgode eller liknande, men VIDA kommer inte att fungera uten att du med jämna mellanrum har kontakt med en server i england
Användarvisningsbild
av _Rick_
#80040
Det är väl inte så mycket att knäcka VIDA. Man måste ha ett konto som är uppkopplat mot Volvo som gäller. Använder man nån annans login så funkar det nog. Men annars är det svårt. VIDA är inte standalone som tex VADIS var.
av Hellrider
#80056
_Rick_ skrev:Det är väl inte så mycket att knäcka VIDA. Man måste ha ett konto som är uppkopplat mot Volvo som gäller. Använder man nån annans login så funkar det nog. Men annars är det svårt. VIDA är inte standalone som tex VADIS var.
Du behöver ju inte någons annan konto om någon knäckt det,sen går det ju givetvis inte att hämta mjukvaror och ha kontakt med volvos server.hela vida progget är ju komplett på skivan.så knäcker någon det funkar det lika bra att använda hemma som vadis gör.
Användarvisningsbild
av CarMan
#80057
_Rick_ skrev:Det är väl inte så mycket att knäcka VIDA. Man måste ha ett konto som är uppkopplat mot Volvo som gäller. Använder man nån annans login så funkar det nog. Men annars är det svårt. VIDA är inte standalone som tex VADIS var.
Men du måste desutom byta lösen med jämna mellanrumm, så så enkelt är det inte att ta nåns logg. (om det ens går att koma förbi brandväggarna på det enkla sättet, högst tveksamt.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]