Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Exyzäta
#1187509
Innan det är försent och ni förlorar för mycket pengar. Fast bilen kanske är en företagsbil eller leasingbil och ni inte bryr er om problemet? Byt bort dieselbilen säger svd, men vem vill ha den då? Skulle jag köpa ny bil idag skulle det definitivt inte vara en diesel under huven, förutsättningarna för diesel blir bara sämre ju längre tiden går. På den tunga trafiken är det berättigat då effekt kontra motorstorleken harmonierar vs utsläppen och behovet av tunga transporter i samhället är ett måste.

https://www.svd.se/varnar-for-lanebubbl ... ieselbilen
Användarvisningsbild
av Derank
#1187528
Några hundra tusen i förlust går ingen i kk av. Värre för de som sitter med 3-5milj i lån på en bostad .

Själv ska jag köpa en till diesel inom det närmaste. Och jag ska låna max
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1187549
Derank skrev:Några hundra tusen i förlust går ingen i kk av. Värre för de som sitter med 3-5milj i lån på en bostad .

Själv ska jag köpa en till diesel inom det närmaste. Och jag ska låna max
Javisst, skrämselpropaganda gör mig fundersam och ifrågasätter med bestämt skepsis hur tankarna går i salongerna och vad som komma skall.

I färskt minne har vi E85 som endast mina driftande vänner tankar numera, vi har BMWs gasbilar dessutom.

Ser på framtiden med stor skepsis när det gäller fordonsflottan, alla dörrar är öppna. England förbjuder tydligen bensin och diesel 2040, fan vet om jag ens står upp då.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1187551
Jag kommer att köra min sothura tills det finns vettiga elbilar. Eller en hybrid med lång räckvidd på el. Skiter i om jag får några kronor för min V60 för det är mååånga år kvar.
av llesrof
#1187624
Det går mode i det där. Just nu är diesel stigmatiserat. Det har lugnat ned sig om några år när populistpolitikerna hittat bågot annat att skrämmas med.
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]