Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
#1180050
En fråga som berör ett helt annat bilmärke. Därför ställer jag frågan längst ner på ett Volvoforum. :oops:

Det fanns en kort period på 60-talet bagagehuvar till VW-bubbla att köpa. Det gjorde fronten lite högre och större så bilen fick en form av någon större 30-talsbil, men då i en förkrympt form. Man vann väl några liter bagagevolym och ett helt annat utseende.
Här är ett bildexempel som jag inte tycker är så snyggt. Jag har lånat bilden på Internet i den här länken: http://www.sportbilen.se/page.php?id=16

Bild

Bilden ligger inne i en större sida. Därför väljer jag att visa bilden, men visar samtidigt länken.
Nog om detta! Bildexemplet är inte det snyggaste som fanns då på 60-talet. För övrigt hittade jag bara en (1) bild, just denna när jag bildgooglade. Som jag minns det var dom huvar som fanns ett par - tre - fyra snäpp snyggare. Men dom här fanns bara under en kort period, sedan försvann dom. Var det Svensk lagbyråkrati som förbjöd dom eller slutade det av någon annan orsak? Vid denna tiden var inte termer som Ombyggt fordon och liknande påtänkta. Krocktester fanns kanske bara i teorin än så länge? Bilprovningen startade i mitten på 60-talet, bara som en jämförande påminnelse.

Ni som var med på den aktuella tiden, minns ni något av detta? Och ni som inte var med, sug i er information om historiens vingslag!
Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?

Utsvängda byxor