Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av LarsBd
#1114594
Många egenföretagare har i dagarna fått ett erbjudande om att bli blåst på 4795kr av Bolagsupplysningen. Är man ouppmärksam och skickar in blanketten får man en räkning för något som inte är värt ett ruttet lingon en gång.
Däremot kan man hämnas lite genom att posta det tomma svarskuvertet så får de i alla fall betala posten för portot som mottagaren betalar, stoppa gärna i lite av det som annars skulle gå till pappersinsamlingen så att portot blir mer än de hade tänkt sig. Se bara till att makulera svarsblanketten innan någon "hämd" utkrävs så att blanketten inte går med av misstag.
Senast redigerad av 1 LarsBd, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
#1114596
Jag har klippt ur adress-delen på returkuvertet och skickat ett tungt paket med uttjänta batterier till sånna skojare. Sen skriver du bolagsverket i texten.. Det är väl det det inte är utan Bolagsupplysningen som ger sken av att vara den statliga myndigheten?
Användarvisningsbild
av joel80
#1114628
:D

Och när man pratar om trollen...

Titta vad som damp ner i lådan idag!
2016-10-06 18.33.04.jpg
2016-10-06 18.33.04.jpg (206.75 KiB) Visad 723 gånger
Jag orkade inte med något avancerat den här gången, så det fick bli att skicka ett reklamblad jag hade tillgängligt. Hoppas dom gillar Citygross utbud.. La med två burklock där i också från gamla syltburkar också som bonus.
2016-10-06 18.49.43.jpg
2016-10-06 18.49.43.jpg (107.01 KiB) Visad 708 gånger
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
#1116852
Har oxå fått, rev skiten bara. Men Joels tips om att klippa ut adressen låter bra. :lol: ska kanske skicka en rauk till dem eller nåt.
Användarvisningsbild
av stooges
#1122557
Ett använt kaffefilter med sump har jag bjuckat på dom senaste åren.
Lågt? Ja kanske, men det rör mig inte!
Kuvertet får en härlig nyans av brunt ??:-/
Användarvisningsbild
av joel80
#1122565
Man skulle kanske kunna kopiera upp en jävla massa kuvert och skicka... Då blir det många porton..
av LarsBd
#1210058
Nu är några Estländska skojare i farten dock under namnet Företagsoppinion. Ett frågeformulär om man kan anställa invandrare/nyanlända och liknande med låg eller ingen utbildning ska skrivas på och återsändas. När det är gjort har man tackat ja till en beställning av "Företagsopinions propå om annonsering", det är mycket oklart vad man då har beställt förutom en faktura på 6395kr/år med automatisk förnyelse varje år.

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]