Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

#1111488
volvo244gle skrev:Personligen så hade jag hellre sett att de tog väck kamerorna helt och satsade på fler trafikpoliser.
+1 på det.
#1111506
volvo244gle skrev:Personligen så hade jag hellre sett att de tog väck kamerorna helt och satsade på fler trafikpoliser.
+1 från mig också.
inte farten som är problemet, utan beteendet.
Ingen stillbildskamera i världen kan fånga dåligt beteende.

Men det där kan ju ge ideer till Trafikvärket (eller Tragikverket som sonen säger)
:)
#1113189
volvo244gle skrev:EPA- och A-traktorer kan teoretiskt sett inte åka fast för fortkörning, så ett icke-problem ja.
En Epa får ju gå max 30km/, men är konstruerad att kunna gå fortare (2 växlar, ingen begränsning på hastighet, total utväxling på 1:10), alltså kan du åka för fortkörning i en Epa. :)
#1113410
C.W. skrev:
volvo244gle skrev:Personligen så hade jag hellre sett att de tog väck kamerorna helt och satsade på fler trafikpoliser.
+1 från mig också.
inte farten som är problemet, utan beteendet.
Farten orsakar iofs inte många olyckor (10 km/h + typ)
Men 10 km/h orsakar mycket allvarligare skador med kanske dubbla kostnaden för sjukvård (skatt), försäkring (högre premie) och sjukskrivningar (skatt både genom utebliven inkomst och högre utbetalninger)

Så, om man kan få ner medelfarten sparar samhället mycket grova pengar, dom inbetalda bötespengarna är små jämfört med uteblivna utgifter!
#1114713
På tal om mopedbilar.. Låg baklom en sådan igår och han körde 80km\h på 70 väg!!
Är det lag på att regskylten måste sitta framtill på en " traktor"? Tonade framrutor är ett kryphål då vad jag vet inte finns någon lag att det skulle vara olagligt på en traktor
#1115206
Nexus skrev:På tal om mopedbilar.. Låg baklom en sådan igår och han körde 80km\h på 70 väg!!
Är det lag på att regskylten måste sitta framtill på en " traktor"? Tonade framrutor är ett kryphål då vad jag vet inte finns någon lag att det skulle vara olagligt på en traktor
Är du säker på att det var en mopedbil och inte en Daewoo Matiz eller nått liknande? :mrgreen:
#1115303
Jag har också åkt efter mopedbilar som går betydligt över 45 km/h när det är nedförsbackar och efterföljande plattkörning. Tappar mycket fart sedan direkt det kommer motlut.
#1115563
llesrof skrev: Är du säker på att det var en mopedbil och inte en Daewoo Matiz eller nått liknande? :mrgreen:
Helt säker då det satt LGF skylt på den och på plan väg gjorde den minst 80 knyck. Mötte den häromdagen och det gick inga 45 km\h. :-O)
Min svågers brors dotter har en mopedbil. Den går max 55 km\h.

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]