Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

#1154899
Jag hörde från en polis med 30 år i tjänst vad han ansåg när det gällde rekryteringen till polisyrket. Han ansåg i korthet att man idag rekryterade enligt principen "stort huvud liten kropp" och skulle föredra det motsatta. Vad han menade med det var att det var viktigare att rekrytera efter lämplighet snarare än efter betyg och skolor för sedan får dom ju den kunskap dom behöver på polisskolan.

Mvh GK

P.S. Jag har jobbat som taxichaufför i Stockholm sen 1980 och i Stockholm ser man ytterst sällan att någon stenhårt håller på högerregeln utan det går efter "samarbetsregeln".
#1155025
gnestakalle skrev:Jag hörde från en polis med 30 år i tjänst vad han ansåg när det gällde rekryteringen till polisyrket. Han ansåg i korthet att man idag rekryterade enligt principen "stort huvud liten kropp" och skulle föredra det motsatta. Vad han menade med det var att det var viktigare att rekrytera efter lämplighet snarare än efter betyg och skolor för sedan får dom ju den kunskap dom behöver på polisskolan.

Mvh GK

P.S. Jag har jobbat som taxichaufför i Stockholm sen 1980 och i Stockholm ser man ytterst sällan att någon stenhårt håller på högerregeln utan det går efter "samarbetsregeln".
Öh... men då rekryterar de ju som han vill eftersom lämpligheten mest sitter i huvudet och inte i kroppen. Eller hur mera du?
Användarvisningsbild
av SRT
#1155302
llesrof skrev:
gnestakalle skrev:Jag hörde från en polis med 30 år i tjänst vad han ansåg när det gällde rekryteringen till polisyrket. Han ansåg i korthet att man idag rekryterade enligt principen "stort huvud liten kropp" och skulle föredra det motsatta. Vad han menade med det var att det var viktigare att rekrytera efter lämplighet snarare än efter betyg och skolor för sedan får dom ju den kunskap dom behöver på polisskolan.

Mvh GK

P.S. Jag har jobbat som taxichaufför i Stockholm sen 1980 och i Stockholm ser man ytterst sällan att någon stenhårt håller på högerregeln utan det går efter "samarbetsregeln".
Öh... men då rekryterar de ju som han vill eftersom lämpligheten mest sitter i huvudet och inte i kroppen. Eller hur mera du?
Att man kanske kan vara olämplig som polis i många situationer fast man har bra betyg från fina skolor när omdömmet inte sitter i detta utan i ens handlingar i rådande stund när det gäller ingripande från en polisiär individ vilket på så vis inte kräver ett fullmatat stort universitets huvud.Titta bara på våra politiker.Ofta förlästa och egenfixerade personer med stora huvuden som vill alla så väl samtidigt som det mesta går åt skogen.Misstag som den vanlige arbetaren med kanske ett lite mindre huvud oförtrutet rättar upp varje dag i en vänligt sinnad gest för att landet ska gå runt ännu en dag.

P.S. Struntar man i högerregeln när jag kommer så blir man av med vänster framskärm oavsett vilken utbildning man har. :D
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]