Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Jepp..
Beställt flera olika saker. Lätta, tunga, stora och små. Någonstans har någon med mycket.. då menar jag MYCKET lite.. hjärna gjort sej påmind.
Denna där tog en STOOR kartong. Lade i alla saker, fyllde på med 10 bitar luftkuddar så lådan blev halvfull. Sen ansågs det vara klart för transport.
Om vi säger såhär, mina bromsskivor till XC90n har ändrat form på vattenpumpen till densamma.. Kartongen går inte att känna igen och pumpen är full med slagmärken och små böjningar. Självklart reklamerar jag det till Mister Auto. INTE till UPS eftersom ytterkartongen är hel och fin av någon konstig anledning.
Jag skickar även med bilder.

Så då händer det här..
Hej
Tack för ditt mejl.
Vi ser att vattenpumpens förpackning är inte som ny.
Är själva vattennpumpen skadad?

Jag påpekar igen att den är full med slagmärken och att den INTE komme att användas då jag inte vet hur mycket stryk den fått. Den måste bytas ut.
Jag vill ha en ny vattenpump. En HEL.

Jag får ett nytt svar
Hej
Tack för ditt mejl.
Vi öppnar en söknad med UPS om detta.
Vi behöver invänta sökningens resultat först.
Sedan skulle vi vänligen kunna erbjuda att du antingen får återbetalning för vattenpumpen som var i paketet
eller att vi skickar en ny vattenpump till dig, vilket fördrar du?
Vi återkommer snarast möjligt.

I det här läget funderar jag på om jag konverserar med en app..
Hursomhelst påpekar jag att jag MÅSTE HA en ny pump. Det fanns en anledning till att jag köpte en.
Jag ifrågasätter också en UPS sökning.. vad det skulle göra för nytta. Paketet kom fram MOSAT och det var INTE UPS FEL.
Jag frågar också om det kommer att ta lång tid.

Nytt svar..
Hej
Tack för ditt mejl.
Vi behöver invänta sökningens resultat innan vi fortsätter med att behandla ärendet, t.o.m. återbetala pengarna för pumpen.
Sådana sökningar kan vara tidskrävande, ja.
De kan ta upp till 20 arbetsdagar.
I många fall sluförs utredningen, visst, mycketm mycket snabbare.
Vi återkommer snarast möjligt.

Jag blir förmodligen lite cynisk nu..Min ton blir inte riktigt rumsren.. Men jag är saklig.
Ge upp sökningen.. ge upp UPS. Ta ert ansvar och skicka en pump NU..

Nytt svar..
Hej
Tack för ditt mejl.
Vi har noterat i vårt arbetssystem at du vill aha återbetalning för vattenpumpen VKPC 86618 från beställningen
Vi utför återbetalningen snarst möjligt efter att sökningen med UPS har slutförts.
I alla fall behöver vi invänta resultat från den

Nu någonstans brinner det för mej.. Jag bad om en PUMP.. jag har noterats som återbetalning. Jag accepterar ödet. JA.. återbetala då, men gör det nu..

Får ett nytt svar..
Hej
Tack för ditt mejl.
Sökningen med UPS är över nu.
Vi har i samband med din retur av vattenpumpen VKPC 86618 förberett returlappen.
Den finns inne på ditt konto. Du skulel behöva fylla i garantiformuläret först och sedan får du åtkomst till returlappen.
Logga in och gå vänligen till Mina återbetalningar-> Lista över mina returer-> Returprocess.
För att underlätta din retur vill vi be dig att följa dessa anvisningar:

1. Skicka tillbaka varan i dess originalförpackning; (hel och utan märken eller tejp)
2. Lägg allt i en returförpackning (se till att fästa tunga eller ömtåliga delar så att de hålls stilla)
3. Kontakta Mister Autos transportfirma för att bestämma ett datum för hämtning av paketet
4. Lämna in paket och returkvitto till vårt transportföretag.

Observera: När transportkvittot har skapats har du 15 dagar på dig för att skicka tillbaka paketet.
Bildelarna ska vara omonterade och inga spår av montering ska finnas på dem för att vi ska acceptera och behandla returen.
Vi gör återbetalning när vi motagit, behandlat och godkänt din retur på lager.

Här någonstans ... brinner det snart fullständigt för mej.. yeah right.. att jag kan behöva returnera pumpen köper jag. Men skicket? Är det möjligt när det är MOSAT av dom vid utskicket? Nej.. inte direkt. Men jag ska plocka in skiten i en låda, lika illa som det kom. Det kan inte gå sönder igen.

TILLÄGG: Har nyss varit inne och kikat på formuläret. Det finns ett antal rutor som måste fyllas i.. När monterades pumpen? Hur långt har den körts? När gick den sönder samt all fordonsinformation..
För att få reklamera en pump som INTE ÄR MONTERAD!... Jepp.. nära självantändning.. Ännu ett mail till dom nu där jag undrar om någon njuter av att skämta med mej. INGEN kan vara så jävla dum..
Och jo just det.. Fyller jag inte i... får jag ingen returetikett

Då ska vi se.. Reklamationen skapad 20140404 ihop med första meddelandet.. Idag.. 20140423 kom sista meddelandet..
Under tiden har jag varit tvungen att köpa en annan pump då dom helt enkelt inte kunde vara smidiga. Men för all del dom får stå för mina omkostnader i samband med detta enligt konsumentlag. Dvs.. om dom följt sådana.. då hade det aldrig sett ut såhär från början (ingen vill stå för omkostnader så man skickar ut så fort det är möjligt givetvis) så det lär aldrig hända.
Låt mej påpeka att inte ens när jag handlade delar med dom fattigare delarna av ryssland så har det gått så illa och långsamt..

Snabbt lär någon olyckskorp kasta sej över detta och säga att det är därför jag handlar svenskt.. Låt mej förtydliga, min reklamation med mekonomen har inte löst sej ännu efter TRE ÅR.. dom är överens om att brembo bromsskivorna är defekta men att enligt brembo så händer inte det som hänt. Så mekonomen tar inte på sej det. Eftersom brembo inte gör det. Enda vinsten där är att man sluppit alla flummiga meddelanden av någon som inte förstår. Kortfattat så har det omöjliga hänt mej och därför ska jag ha betalt 1700spänn för två bromsskivor som sedan flera år finns hos brembo. Oroa er inte. SKF behandlar sina reklamationer likadant. Även om det hänt, kan det inte hända om inte du gör fel. Alltså är det inte en reklamation utan ett handhavandefel. Vilket SKF inte är ersättningsskyldigt för. Inte ens när det var defekt lagerhubb (felfräst fäste) i hel och fin kartong så var det SKFs fel. Det måste varit ett transportfel och det råder man inte över..
Så.. svenskt är tyvärr inte alltid bättre.
Senast redigerad av 1 *pettson*, redigerad totalt 0 gånger.
Tråkig historia.
Bara angående det där om Mekonomen. Du har inte handlat av Brembo utan av Mekonomen. De kan inte skylla ifrån sig på det sättet. De får göra upp med Brembo i efterhand. Du vinner lätt i tingsrätt men det är kanske en smula omständigt.
av *pettson*
Jo jag vet att det ligger till så.
Jag har dock krävt att få mina skivor tillbaka. Eftersom det inte kan ha hänt så är dom lätta att hitta. Kanske dags att slå näven i disken och se hur dom ska hantera det lokalt.
Mekonomen centralt förstår inte problemet. Det är givetvis INTE någon garanti på detta... Att bremboskivor slet ned sej 3mm per sida på 750 mil och dessutom sprack och samtidigt blev som trattkantareller (brembomaxx). Utan att kört på bana och med normal inkörning. Det fanns inte ens en missfärgning på dom.
av Agneo
Köper rätt mycket på mister-auto och jag håller med om att den som packar materialet verkar njuta av att använda så stora lådor som möjligt och använda så mycket bubbelplast att man skulle kunna klä in hela bilen med det!
Helt sjukt dåligt packat och nästan varje gång är paketen trasiga!
Har dock aldrig fått något förstört ännu, dom har ju grymma priser på en del av deras delar så jag kommer fortsätta handla och hoppas på att delarna håller för transporten!
av *pettson*
Hade någon lagt i sådär sjukt mycket bubbelplast så hade inget hänt. Problemet är att halva stora kartongen var tom..
Jag kommer förmodligen även jag att handla, jag kommer också att tänka till på exakt hur känsligt det jag köper är.
Jag är helt säker på att mina nya slitsade/hålborrade bakbromsskivor till XC90 inte alls tog skada av att mosa vattenpumpen till densamma.
Så sett ur ekonomiskt perspektiv så tja.. 500spänn för ett PAR hålborrade slitsade bakskivor.. Det uppväger kostnaden för pumpen.
Men jag vill likförbannat inte köpa något någonstans och få mosade saker i lådan.
Jag beställde bromsskivor och belägg ifrån Mister-Auto.se för någon månad sedan och ja de levererade men det var inte riktigt rätt. Istället för bromsskivor till en Volvo V70N så fick jag ett paket med skivor till någon fransk bil och sedan en skiva till någon annan tillverkare. Jag ger dem ett halvt rätt för jag hade ju beställt bromsskivor. Men det var inga som helst problem att returnera alltihop, fick t.o.m. upphämtning av fraktbolaget på jobbet. :)
av PTV
Varje gång man läser liknande händelser så undrar man mer än lovligt hur intresserade dessa företag är av att driva affärsverksamhet när de gör allt för att hålla kunderna borta i flertalet fall.
Genom att hålla en prisnivå som är bättre än andra så löser sig sådant av sig själv. Folk är snåla.

(Dessutom verkar ju inte Mekonomen vara så mycket smidigare och de är ju dyrast jämt)
av *pettson*
Ny omgång..
Men nu orkar jag inte vara vänlig..

GLÖM att jag fyller i formuläret.
Pumpen är inte monterad och därför kan jag inte fylla i det.
Jag tänker inte hitta på något datum för montering eller när det gick sönder. DEN ÄR INTE MONTERAD, OCH HAR ALDRIG VARIT, Ni HAR JU SABBAT DEN I FRAKTEN!
Kan det verkligen vara så svårt.
Se till så jag får min retursedel nu.

Hej
Tack för ditt mejl.
Vi har skapat en retursedel så att du returnerar p.g..a garanti.
Originalförpackningen finsn inte, stämmer det?
Du kan fylla i datumet på vilket du mottog varan som monteringsdatum.

NEJ Jag fyller INTE i något monteringsdatum. Delen är oanvändbar.
NEJ Jag returnerar inte pga GARANTI!
ORGINALFÖRPACKNINGEN FINNS. DEN HAR NI FOTO PÅ!
NEJ jag fyller inte i några osanna intyg om monteringsdatum eller annat skit.
Jag ljuger inte för er skull.

Jag returnerar PGA att ni förstört detaljen genom er förbannat dåliga packning.
DET kan jag däremot skriva under på.

Skicka mej en retursedel NU!
UTAN FORMULÄR
Vad håller ni på med?

Just nu brutalt intresserad av om det finns en svensk adress som snart kommer att få ett besök, oavsett kostnad.

jag har fått 3 bilar inlösta av Volvia […]

Tack för svar!! Skönt att veta att det […]

Hård Bromspedal

Problemet löstes genom att rensa hålet […]

Jo priset har stigit varje år, men är s[…]