Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1547624
@frasse4, Exotiskt, börjar fundera på om Malaysia mm skulle vara något snart eller kanske Vietnam. Mja, vi får se men det får inte vänta allt för länge :)

@fjohan82, Den där svarta byggnaden hade jag nog kunnat gissa även om den vita texten inte funnits där ;-) Jobbade även på Posten lite efter gymnasiet och 360 53 (380 40) sitter kvar ännu. 360 53 är postnumret för Kosta men i samma fack kunde Orrefors (380 40) sorteras in. Minns nog de flesta andra i Småland, Blekinge och Halland fats det nu är 20 år sedan jag slutade där men brukar rabbla de när man passerar ;-) Ha en bra resa i glasriket
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1547732
Micce1980 skrev: tis 18 jul 2023, 21:57 @fjohan82, Den där svarta byggnaden hade jag nog kunnat gissa även om den vita texten inte funnits där ;-) Jobbade även på Posten lite efter gymnasiet och 360 53 (380 40) sitter kvar ännu. 360 53 är postnumret för Kosta men i samma fack kunde Orrefors (380 40) sorteras in. Minns nog de flesta andra i Småland, Blekinge och Halland fats det nu är 20 år sedan jag slutade där men brukar rabbla de när man passerar ;-) Ha en bra resa i glasriket
Man lägger bevisligen olika saker på minnet ;-)
Tack! Det var en endagars, räcker långt för min del. Imorgon blir det en endagars till södra Öland. :-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1547764
fjohan82 skrev: lör 08 jul 2023, 20:01 Efter den nattöverfarten är det bokat i Kraków (1 natt), Cluj-Napoca (2 nätter) och Chişinău (4 nätter). Har en tanke om att åka till Tiraspol en av dagarna, men det är allt annat än klart och bestämt.
Tog grym tid för oss köra Kraków - Cluj-Napoca 15 timmar utan stopp pga mycket trafik

Chişinău - Är det inte väldigt stökigt där nu när Ryssarna försöker få till revolution/kupp i Moldavien?

PS Brasov, Sighișoara, och Bran är fina och roliga ställen, men ni har kanske redan varit där. Kul att kolla alla Dracula slott
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1547814
VolvoB20 skrev: tor 20 jul 2023, 08:33
fjohan82 skrev: lör 08 jul 2023, 20:01 Efter den nattöverfarten är det bokat i Kraków (1 natt), Cluj-Napoca (2 nätter) och Chişinău (4 nätter). Har en tanke om att åka till Tiraspol en av dagarna, men det är allt annat än klart och bestämt.
Tog grym tid för oss köra Kraków - Cluj-Napoca 15 timmar utan stopp pga mycket trafik

Chişinău - Är det inte väldigt stökigt där nu när Ryssarna försöker få till revolution/kupp i Moldavien?

PS Brasov, Sighișoara, och Bran är fina och roliga ställen, men ni har kanske redan varit där. Kul att kolla alla Dracula slott
Ja, kan tänka mig att det tog tid. Rumänien är inte direkt kände för sitt nätverk med motorvägar, dessutom är gränsen Ungern-Rumänien en Schengengräns.
Google säger ca 9,5h men det får man ta med en nypa salt, körde Budapest-Timisoara-Craiova-Sofia till Grekland förra året och det tar tid...

Nja Moldavien är väl hyfsat lugnt bortsett från Tiraspol i Transnistrien dit UD avråderfrån besök.
Man får dock såklart vara observant, det är inte ens 20 mil mellan Chişinău och Odessa där Ryssarna nyligen sköt sönder hamnen efter att spannmålsavtalet upphörde.
En annan raket hamnade i Polen tidigare så de kan även hamna där, medvetet eller omedvetet.

Tack för tipsen, tror dock inte att vi hinner med det denna gång.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1547882
Gränspassagen tog nog bara 5 min max. Det var när det började bli mörkt och trafiken var lika tung och man inte kan se hinder, vägkanter och folk och djur på vägen i alla 1000 byar man ska igenom som det började ta rejält med tid :-D :-o

Så man bör starta svintidigt och utnyttja så mycket det bara går av den ljusa delen på dygnet.

Vi startade 9 i Krakow och var framme i cluj vid midnatt, (käkade bara en macka bakom ratten medans vi körde, så ingen paus,) Hade nog varit smartare att starta kl 06
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1547997
VolvoB20 skrev: tor 20 jul 2023, 23:42 Gränspassagen tog nog bara 5 min max. Det var när det började bli mörkt och trafiken var lika tung och man inte kan se hinder, vägkanter och folk och djur på vägen i alla 1000 byar man ska igenom som det började ta rejält med tid :-D :-o

Så man bör starta svintidigt och utnyttja så mycket det bara går av den ljusa delen på dygnet.

Vi startade 9 i Krakow och var framme i cluj vid midnatt, (käkade bara en macka bakom ratten medans vi körde, så ingen paus,) Hade nog varit smartare att starta kl 06
Hoppsan!
Ja man bör undvika körning i mörkret i dessa länder...
Bra dock med kort väntetid vid gränsen, mitt rekord är 3 timmar till Serbien för några år sen. Samma sak vid utresan. Till Albanien tog det dock 5 minuter på samma resa.
av dieselputte
#1548095
Låångt ifrån Volvon i Filippinerna ,frestar med låga bränslepriser. En Peso är c 20 öre, dvs strax över 11 kr litern för diesel utan rapsolja😁
Inga Volvo, BMW, Audis , VW och ännu mindre Tesla här. De få Volvo man ser här är Amazon (många kombi!), nån 240 och 740. Modernare klarar nog ingen verkstad här laga
IMG_20230722_165615.jpg
IMG_20230722_165615.jpg (4.61 MiB) Visad 581 gånger
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 52
Fläkthelvete

Hej! Har en V60 recharge -24 där jag mä[…]

Lågt däcktryck

Nu har jag fått bytt samma givare i onsdags […]

Har haft exakt samma problem i min xc60 T8. Skall[…]

Hej, Vi har konstaterat att generatorn är d&[…]