Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
#960827
Droopy skrev:
Perra83 skrev:Billigaste vintern på tre år :wink: under 13000kWh 2014 trots att ja har varit hemma mycket, kört ACn inne hela sommaren och installerat en krypgrunds avfuktare. Tre halogen lampor kvar i huset annars LED i allt.
Vi hade inte så kallt men mycket snö faktiskt.
Vägen blev sopad från grus tidigare i veckan.
Nästa vecka ska ja göra sommardäcken fina. Lackskyddet från förra året bör sitta kvar men lite förbättring skadar inte. Däcken ska såklart få lite ny glans.
Det var väldigt lite för att vara ett hus, själv bor vi 3 i en lägenhet och förbrukar ca 6500kwh/år dok så är allt på här för jämnan.
Offtopic deluxe, men vår villa på 120 kvm drar knappt 5000 kWh / år i uppvärmningskostnad. Byggt 2012 med frånluftsvärmepump. Mer pengar över till bilen :grin:
Användarvisningsbild
av Perra83
#960854
xerent skrev:
Droopy skrev:
Perra83 skrev:Billigaste vintern på tre år :wink: under 13000kWh 2014 trots att ja har varit hemma mycket, kört ACn inne hela sommaren och installerat en krypgrunds avfuktare. Tre halogen lampor kvar i huset annars LED i allt.
Vi hade inte så kallt men mycket snö faktiskt.
Vägen blev sopad från grus tidigare i veckan.
Nästa vecka ska ja göra sommardäcken fina. Lackskyddet från förra året bör sitta kvar men lite förbättring skadar inte. Däcken ska såklart få lite ny glans.
Det var väldigt lite för att vara ett hus, själv bor vi 3 i en lägenhet och förbrukar ca 6500kwh/år dok så är allt på här för jämnan.
Offtopic deluxe, men vår villa på 120 kvm drar knappt 5000 kWh / år i uppvärmningskostnad. Byggt 2012 med frånluftsvärmepump. Mer pengar över till bilen :grin:
Offtopic delux men väldigt intressant!

Har 155 kvm 1,5 plan och frånluftsvärmepump. Bytte elcentralen i höstas och satt in en elmätare för huset och en för pumpen. Nu ska ja koppla in en inomhusgivare och se om det kan ge något.
Tycker att ja har låga fasta kostnader. Som sagt "mer över till bilen" :lol:
av vigg
#960864
xerent skrev:5-15 cm väntas imorgon. Tur att man inte satt på sommarhjulen än.
Det är inte tur. Det är erfarenhet och sunt förnuft.
Man har historik över vädret som är mkt tillförlitlig från långt mer än 100 år tillbaka i tiden. Ändå blir folk förvånade att det kommer snö och blir is på vintern :lol:
Så tragikomiskt att se alla inlägg på internet när det varit extremt varmt någon vecka i Februari. "kan jag byta till mina sommardäck (ja de är helt värdelösa då de inte ens kan byta däck utan bara byta hjul) nu? eller "Nää nu skiter jag i detta för det kommer ingen mer snö, det är ju vårvarmt ute"
Sen kommer snöchocken och blixthalkan och de förstår inte alls vad som hände.
Kräktes lite i munnen av att skriva snöchock och blixthalka men ändamålet var ont så det får gå.

Älskar detta klipp (i snöch*cksanda)


Hittade denna som sammanfattar det bra också =)
Användarvisningsbild
av Allinug
#962090
Ja, se det snöar...
Det var väl roligt, hurra! :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#962096
Allinug skrev:Ja, se det snöar...
Det var väl roligt, hurra! :)
Roligt var väl ändå att ta i, lite. Samma i Malmöregionen idag, eller nästan, snöblandat regn hela dagen. {:-O
Användarvisningsbild
av Allinug
#971157
Nu blir det nog ingen snö på ett tag. Här blev det meterologisk sommar i mitten av april, en månad tidigare än vanligt.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#981534
Någon som trodde vintern var över? :wink:

http://kuriren.nu/nknyheter/har-raddar- ... 32328.aspx

FJÄLLVÄRLDEN Vintern är inte slut - eller så är nästa på gång, för här kör bilarna fast och räddas av plogande traktor.
Bilderna är från trakten av Stekenjokk, i Västerbottensfjällen, med geografisk närhet till Norrbotten. I högt terrängläge kom massor av snö och Jimmy Johansson sitter i traktorn som banar väg för bilisterna.
Användarvisningsbild
av joel80
#1010911
Nu är det snart dags igen... :lol:

(D)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1010914
joel80 skrev:Nu är det snart dags igen... :lol:

(D)
Hehe en som uppskattar det iaf :)

Ska tydligen ha kommit lite snö iSälen i veckan och i Kiruna förra veckan. Men i det sistnämnda kan det väl snöa lite när som? :) Mja mja får se hur det slutar ganska snart antar jag, +8 här imorse iaf

Snart dags för de första onödiga olyckorna då för att folk missat att vintern kommit :/
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#1010955
Joel väntar på AWD :wink: Jag fick på vinterdäcken i fredags så nu får det gärna snöa, men änsålänge är det bara frost och minusgrader :P
20151009_114207.jpg
20151009_114207.jpg (1.67 MiB) Visad 677 gånger
20151007_073722.jpg
20151007_073722.jpg (1.56 MiB) Visad 672 gånger
/Kalle
  • 1
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 188
Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&au[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]