Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1230256
joel80 skrev:Perra83, var är "här"? :) Står inte var du bor i din profil och jag kommer inte ihåg det om du skrivit det tidigare. :)
Bor i Lindesberg, 4mil norr om Örebro.
Ännu kallare nu och det har kommit lite lätt och fin snö.
Användarvisningsbild
av joel80
#1230298
Ibland är det bara så satans vackert med vinter! :D
20180202_122850_NF.jpeg
20180202_122850_NF.jpeg (608.38 KiB) Visad 1537 gånger
Användarvisningsbild
av grillchips
#1232531
Ja det toksnöade under större delen av dagen här i Bromma idag.
Temperatur kring nollan, så det smälte på backen men såg ju fint ut i luften iaf. Men det där med att det smälte på backen... Nu på kvällen blev det någon minusgrad, och jag skulle åka och handla när ungarna slocknat.

Kör ut ur garaget, märker att det är halt, gasar på lite och provbromsar för att få ett hum om HUR halt det är. Jovisst - det är halt. Kör vidare på en 50-sträcka men hinner nog inte komma upp i mer än 30 innan det är dags att göra en skarp ~90 grader höger till en påfart. Den svängen går inte att ta i hög fart men även fast jag kröp fram så gled jag någon meter i sidled innan jag fick fäste.
Vidare ut på motorvägen, gasar upp till 70, nästan ingen trafik så jag provar att testa underlaget lite där också. På sina ställen såg det nästan torrt ut, men det var kristallklar ishinna över 100% av vägbanan. Ok, jag tar det lugnt tänkte jag, det är inga bilar ute nu ändå så jag kan fisköra de ~2km jag har kvar till affären.

Närmar mig en annan påfart där det kommer en bilist som jag uppskattar att jag lär ligga jämsides med om jag ligger kvar i min fil, så jag gasar på lite för att köra om. Det är en raksträcka men jag känner hur bilen börjar kränga åt ena sidan och bete sig udda. Släpper upp gasen till mitt tidigare läge och bilen lugnar ner sig. Den lilla knuffen jag fick gjorde att jag hann om påfarts-bilisten innan den skulle ut på vägen.
Fortfarande raksträcka, ger FÖRSIKTIGT gas men bilen börjar direkt nästan wobbla. Som när man har punktering, förutom ljudet och den "ojämna" känslan. Hajar ingenting, men jag är nära mitt mål och strax innan finns en bensinmack så jag tänker att jag får ratta in där och kolla däcken.
Ingen fara med däcken alls, kontrollpumpade alla och de var jämna i trycket.

Summa summarum: precis jävla snorhalt ute efter dagens "snöfall" som nu frusit på. Mina dubbdäck hade inte en chans. Glad att jag inte hade en längre sträcka att köra för det där var ganska obehagligt, också glad att det var nästintill tomt på vägarna så att jag kunde koncentrera mig på körningen istället för "Hitlers" och annat. Kan inte minnas senast jag körde på sådan halka.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1232545
Ja, igårkväll var det verkligen halt. Körde i 30 på 70-väg och det blev rejäl bromssträcka vid test ändå.

När jag körde på en större huvudled och blinkade för att svänga av till höger och det var bilar som väntade på att köra in på den stora vägen, kom jag att tänka på hur läskigt det skulle kunna bli. Bilarna som skulle ut på den stora vägen började köra ut när de såg att jag blinkade och hade börjat sakta in. Tänk ifall jag inte skulle ha anpassat farten, så att jag hade missat avfarten för att bilen inte gick att sakta ner pga halkan! Då hade jag kört på dem!
av llesrof
#1232610
Snöstorm och halt denna vecka. Typiskt att jag åker "kommunalt" då. :cry:
av llesrof
#1233687
Då har det snöat lite och bilar åker av vägen på löpande band.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1233715
llesrof skrev:Då har det snöat lite och bilar åker av vägen på löpande band.
Här i Blöteborg har det kommit stora sjok blötsnö flera dagar i rad nu. Både i fredags och idag var det imponerande lugnt i trafiken. I fredags var jag iofs på jobbet före sex - då brukar det vara lugnt..
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1235359
Det snöar rejält i södra Skåne.
Körde från Malmö till Ystad och vita bilar utan bakljus är ingen bra kombo när det blåser snörök.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1235403
Rätt intressant att sitta i Göteborg och läsa om snökaos med 40 cm nysnö så nära som 5 mil bort och inte se en flinga på hela dagen..
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1235405
Samma här nere jag blev ganska chockad när jag kom 2 mil från Malmö så var det snökaos.
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 188

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]