Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
#1226259
grillchips skrev:Ni fick ganska mycket snö neråt landet va llesrof? Här i Bromma är vi väl uppe i en 10-15cm.
Näe, några centimeter bara. Men det räcker för att många skall hamna i diket eller volta i ett villaområde.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1226363
SvenB skrev:
grillchips skrev:Härligt, snön är kvar idag med!


(Och inte en enda buss passerade mig under denna 15min promenad)
Vad hade du väntat dig? :wink:
Här är en bild på mitt morgonjobb :wink:
Inte kul de du. Jag hade flyttat. :lol:
Ingen snö här inte. Hur skönt som helst. Men för tre år sedan köpte jag mig en "snöförsäkring".*


*Snöförsäkring = En snöslunga. Använd en gång på tre år. :lol:
Användarvisningsbild
av Allinug
#1226376
Lyckades hitta och borsta bort snön från rätt bil på föreningens gästparkering idag, trots totalt översnöade bilar! Kanske svårt att misslyckas ifall man har snöborsten och skrapan i bilen? :wink:
av llesrof
#1226587
Allinug skrev:Lyckades hitta och borsta bort snön från rätt bil på föreningens gästparkering idag, trots totalt översnöade bilar! Kanske svårt att misslyckas ifall man har snöborsten och skrapan i bilen? :wink:
För några år sedan på jobbet misslyckades jag med det. Det hade snöat som fan på natten och jag skulle iväg med en av firmabilarna. Eftersom snöborstar var en bristvara så hämtade jag min egen borste. Efter en 15 - 20 minuters borstande och skrapande så så skulle jag larma av och låsa upp biljäveln. Det hände inte ett skit. Jag tryckte och tryckte på fjärrkontrollen. Då insåg jag att blinkersen på den där översnöade igloon till bil bredvid blinkade när jag tryckte på knappen. :lol:
Användarvisningsbild
av joel80
#1229572
Det här kan ju komma att bli intressant...

Bild
av Malmstroem
#1229618
Uppe i Gävletrakten nu. Jag är glad att jag åker tillbaka i eftermiddag, och inte i morgon. 8)
Användarvisningsbild
av Derank
#1229697
Bara lite småregn här än efter norrlandskusten, hur är det neröver Iggesund Söderhamn gävle?
Användarvisningsbild
av joel80
#1229758
Inget regn i Gävle.. Fått runt en dm senaste dygnet tror jag, tung snö så det är rätt blött, snöar på rätt bra nu.
Var ute och skottade för andra gången idag för en timme sen.
Gävle verkar dock komma att klara sig med bara runt 10-15cm imorgon... Värre lite uppåt.

Dom stänger skolorna i Nordanstig kommun samt i Huddik imorgon. Kommunen har gått upp i stabsläge, bandvagnar kallats in... dom tar det på allvar i allafall. :)
Användarvisningsbild
av Derank
#1229787
Blev ganska lungt här i trafiken i Sundsvall med omnejd, blåsigt och har väl kommit kanske 1-2dec inatt, var ute en sväng till stan fram och åter nyss.

Torsboda stod det nån tradare som vanligt, det är ju snart mer regel än undantag.

Annars överlag lugnt och lite bilar i trafiken. Bussarna verkar gå, de flesta.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1229793
Här i Bromma så toksnöar det men inte en flinga lägger sig vit på backen, det är instant blask och blött med drygt 1.5 plusgrad ute enligt termometern i fönstret.
  • 1
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 188

Det är kanske samma problem som på 740.[…]

XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]