Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1213329
vetten skrev:Klart att det är svårt att köra i halkan med motor och drivhjul i "släpvagnen"
De där bussarna borde stå i garaget, om inte när det regnar, så fort det vankas snö. De är omöjliga i halka. :wink:
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1213349
SvenB skrev:
vetten skrev:Klart att det är svårt att köra i halkan med motor och drivhjul i "släpvagnen"
De där bussarna borde stå i garaget, om inte när det regnar, så fort det vankas snö. De är omöjliga i halka. :wink:
Alltså inte för att Göteborg är så bra på att hantera snö heller men här lyckas både enkel och dubbelledade bussar ta sig fram i åtminstone några centimeter snö. Det är ju inte skåne-platt här heller.
av llesrof
#1213399
SBergdahl skrev:Idag var det många ute med sommardäck i snöslasket.. Det är lite avslöjande när vissa bilar konsekvent kör 20km/h. Gjorde en snabbkoll på ICAs parkering och mycket riktigt stod där många bilar med sommardäck parkerade, en majoritet nya dyra bilar som V90CC, XC60 och tyskar. Få riskokare eller äldre bilar.
Gissningsvis så handlar det uteslutande om företagsbilar. Föraren byter nog inte hjulen själv utan det gör däckfirman. Jobbet betalar och man får ta den tid som däckfirman kan erbjuder. Och att vara ute i god tid är ju inte att tänka på.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1213403
llesrof skrev:
SBergdahl skrev:Idag var det många ute med sommardäck i snöslasket.. Det är lite avslöjande när vissa bilar konsekvent kör 20km/h. Gjorde en snabbkoll på ICAs parkering och mycket riktigt stod där många bilar med sommardäck parkerade, en majoritet nya dyra bilar som V90CC, XC60 och tyskar. Få riskokare eller äldre bilar.
Gissningsvis så handlar det uteslutande om företagsbilar. Föraren byter nog inte hjulen själv utan det gör däckfirman. Jobbet betalar och man får ta den tid som däckfirman kan erbjuder. Och att vara ute i god tid är ju inte att tänka på.
Så kan det säkert vara. Verkar ju faktiskt förekomma o-stripade företagsbilar.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#1214253
Visst har vi fått snö... Bra många år sen det var såhär mycket snö redan i november, gissningsvis har det kommit 50-60cm.
20171113_091129.jpg
20171113_091129.jpg (161.76 KiB) Visad 1287 gånger
20171123_191437.jpg
20171123_191437.jpg (191.78 KiB) Visad 1286 gånger
20171124_050919.jpg
20171124_050919.jpg (216.72 KiB) Visad 1288 gånger
/Kalle
Användarvisningsbild
av Derank
#1214256
allt regnat bort här igen men han sladda upp en tank iaf, 47mil räckte den till :lol:
Användarvisningsbild
av mwiborn
#1217881
Jag vill gärna ha snö nu när jag äntligen har en AWD. Tyvärr bor jag i sydskåne så jag får nog vänta lite till...
av llesrof
#1217891
Ett par centimeter och det är klass 1-varning. Det gick lugnt och sansat till på hemvägen. Den enda som utmärkte sig var föraren av en XC60 som blåste om ett par bilar i snömodden när det blev dubbelfiligt och sedan pressade sig in framför en bil där filerna gick ihop. Den där statistiken att fyrhjulsdrivna bilar är överrepresenterade i olyckor stämmer nog.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1217961
Så var den första snöslungekörningen för säsongen avklarad. Hann inte mer än ställa in den, så började det komma lite mer. ??:-/
Användarvisningsbild
av grillchips
#1217966
Här i centrala Stockholm så dräller det ner sedan igårkväll. Imorse när jag åkte till jobbet var det mer regn än snö men nu verkar det ha blivit lite kyligare så det virvlar vitt utanför fönstrena. Hoppas det får ligga kvar en stund nu!
  • 1
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 188

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]

Volvo on call och GSM

Hej! Istället för en ny 4-5g modul f&ou[…]

Bruten fjäder framvagn

Ladda på utav helvete på nån far[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]