Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1206139
Trodde att mina S001 oxå va slut men de ser okej ut. Kan nog rulla en sommar till eller halva i alla fall.

Satte på nya Hakka R2 idag. Även om dubbat är bättre i vissa lägen så är det inte värt oljudet. Har kört dubbfria Nokian på tre olika bilar under fem år och det funkar skitbra.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1206457
SMHI varnar för regn och snökaos i hela landet i natt, så nu åkte vinterhjulen på ungefär en vecka tidigare än vanligt.
Magda med vinterhjul.JPG
Magda med vinterhjul.JPG (596.53 KiB) Visad 1393 gånger
Användarvisningsbild
av Perra83
#1206505
Bättre att byta för tidigt än för sent. Sen är det inge kul att stå ute i regn el snöslask och byta hjul.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1206604
SvenB skrev:SMHI varnar för regn och snökaos i hela landet i natt, så nu åkte vinterhjulen på ungefär en vecka tidigare än vanligt.
Spoiler »
Var är snön? Inte i Stockholmsregionen iaf... 8)
Jag har fortfarande sommardäcken på, har kikat 10 dygn framåt och kan inte se att snö alt. kombinationen nederbörd och minusgrader ska infinna sig där jag har planer på att köra.
Eventuellt byts däck till helgen trots detta, om saker ändras i ett sent skede på väderfronten.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1206606
Nej ingen snö här heller, inte ens regn. Lite ofta SMHI utfärdar varningar för säkerhets skull, men om man någon gång avfärdar dom så kan de ge dig på att det blir skitväder. :wink:
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1206608
SvenB skrev:Nej ingen snö här heller, inte ens regn. Lite ofta SMHI utfärdar varningar för säkerhets skull, men om man någon gång avfärdar dom så kan de ge dig på att det blir skitväder. :wink:
Jo tack, jag har kört i snöstorm från Göteborg en gång. Med sommardäck som var sådär... :roll:
Användarvisningsbild
av grillchips
#1206613
Sommardäck på! Nu när allt vad föräldraledig heter är över så används bilen enbart på helgerna, om ens det. Så jag drar som vanligt ut på det så mycket det går. Däckfirman ligger ett par hundra meter från hemmet så är snön ett faktum får jag åka upp med grannen o hämta mina hjul och byta hemma. :D
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1206708
SvenB skrev:Nej ingen snö här heller, inte ens regn. Lite ofta SMHI utfärdar varningar för säkerhets skull, men om man någon gång avfärdar dom så kan de ge dig på att det blir skitväder. :wink:
Jag har helt slutat notera annat än Klass 2 varningar. Kanske inte meningen men det blir ju så när det alltid är Klass 1 varning för något oavsett väder.

Saknar Trafikverkets halkprognos. Den var mer lite mer nyanserad och krävde att man tänkte lite själv. Iofs precis därför de tog bort den.. För att folk inte klarade det.
Användarvisningsbild
av joel80
#1206796
Jag tyckte det var lite olustigt med sommardäck igår kväll.. Körde hem från jobb mellan Stockholm och Gävle, och när jag närmade mig Gävle (runt kl 23) hade temperaturen sjunkit till 2 plusgrader och det var blött på vägen.

Kändes som att det skulle kunna finnas svackor där det var minusgrader.

Har tid för byte nästa vecka.
av llesrof
#1206804
fjohan82 skrev:
SvenB skrev:SMHI varnar för regn och snökaos i hela landet i natt, så nu åkte vinterhjulen på ungefär en vecka tidigare än vanligt.
Spoiler »
Var är snön? Inte i Stockholmsregionen iaf... 8)
Jag har fortfarande sommardäcken på, har kikat 10 dygn framåt och kan inte se att snö alt. kombinationen nederbörd och minusgrader ska infinna sig där jag har planer på att köra.
Eventuellt byts däck till helgen trots detta, om saker ändras i ett sent skede på väderfronten.
Senast SMHI hade rätt var väl typ 1983 eller nått sånt. Numera känns de lika pålitliga som baron von Münchhausens.
  • 1
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 188

Står det någonstans på Volvos he[…]

Rekommendation Generator V50 2.0 D

Säkerställ bara att anslutningen till re[…]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej! Jag fick med problem med att bakluckan ej gic[…]