Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

#658312
Tjena!

Har en Volvo V70 1999 med fabriksstereon SC-805 stereo inkopplad. Den första ägaren till bilen valde att koppla in en högtalartelefon till sin nokia.
När jag idag monterade bort själva "mobilhållaren" och knipsade av de två kablar som var kopplade dit, slutade stereon att fungera.
På displayen står det "tel" och jag har testat att trycka på alla möjliga knappar på stereon utan att något händer, cd,radio etc.

Har även testat att dra säkringen till stereon och skrivit in stöldskyddskoden men direkt så ploppade "tel" upp på displayen.

Vore väldigt tacksam om jag kunde få någon hjälp, att köra utan musik är som att köra en likbil...
#658509
Vet inte alls hur det är kopplat på en sån, men att knipsa kablar är aldrig av godo, man ska följa kablarna o dra ur dom där det finns kontaktstycke/plint. Om nu mobilhållaren va rkopplad till stereon kanske den tror att det är nåt fel där nu och därför låser fast sig. Prova att koppla in den där hållaren igen (alltså skarva ihop kabeln), fungerar det då är det nog till o gå den hårda vägen och göra det rätt.
#658584
Jo tack, fick lära mig en läxa haha. Ung o dum som man är.

Iaf så kopplade jag ur stereon och bakom den så hade en 2 amp säkring gått. Ska köpa en ny idag och se vad som händer, annars var ju allt där bakom ett stort jävla trassel och jag har inte sett var kablarna går men jag antar att en var en strömkabel och resten gick till högtalarna men det återstår att se.

Tack för snabbt svar :)
#1176538
axelgn skrev:Bytte säkringen idag och allt funkar prima, det var tydligen inte svårare än så :)
Hej!

Har även jag en V70 '99. Jag fick precis samma problem efter batteriet dog. Slog in koden som vanligt med möts av TEL...

Jag har dragit ur hela stereon men hittar inte den säkringen du talar om? Lust att vidareutveckla vart sen sitter? Öppnade du hela stereon? Oerhört tacksam för svar, tråkigt utan musik i bilen.

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och[…]

Bakaxel Duett (Äkta EPA) utväxling

Nu får man leta i det bakre arkivet är […]

Däck tryck

Detta gäller V60 från årsmodell 2[…]

S80 T6 AWD -08

Hej igen Artnummer: SA23030911. Menar jag fick 20%[…]