Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Löthen
#679809
Hur hade du det med ljudet efter att du kopplat stereon?
Jag kopplade in en 840 ARM igår, och allt funkar förrutom ljudet. Centerhögtalaren tar all "uppmärksamhet" och när ja kollar film är de nästan uteslutande den som hörs. flyttar ja fokus på ljudet till höger så hörs bara högersidan. flyttar ja fokus åt vänster så hörs mitthögtalaren.
av basberoende
#679855
Löthen skrev:Hur hade du det med ljudet efter att du kopplat stereon?
Jag kopplade in en 840 ARM igår, och allt funkar förrutom ljudet. Centerhögtalaren tar all "uppmärksamhet" och när ja kollar film är de nästan uteslutande den som hörs. flyttar ja fokus på ljudet till höger så hörs bara högersidan. flyttar ja fokus åt vänster så hörs mitthögtalaren.

Det låter väldigt konstigt. Jag har ingen center i min bil. Men när vi kopplade i en kompis så blev det som det skulle vara i den, å han har center. Kopplat allt rätt? Arm är den nya modellen va?
Användarvisningsbild
av Loppan78
#680183
Det låter ju som det skulle vara felkopplat. Har du kollat inkopplingen ordentligt?
av dalle89
#682408
Hej om jag får låna denna tråden.

Jag har ett problem med min stereo bpl-840 arm jag får inget ljud. Har sökt med lykta och lampa men finner ingen lösning har kopplat gråa kablar till fram och svart till bak men inget ljud alls fel på enheten tror ni? Sen hur har ni kopplat icelink får bara upp fel medelande att dra handbromsen men att dra den funkar inte. Mycket tacksam för svar // thim
av basberoende
#682426
dalle89 skrev:Hej om jag får låna denna tråden.

Jag har ett problem med min stereo bpl-840 arm jag får inget ljud. Har sökt med lykta och lampa men finner ingen lösning har kopplat gråa kablar till fram och svart till bak men inget ljud alls fel på enheten tror ni? Sen hur har ni kopplat icelink får bara upp fel medelande att dra handbromsen men att dra den funkar inte. Mycket tacksam för svar // thim
Har du kopplat den rosa kabeln till jord eller chassi? Då slipper du dra handbromsen.
av dalle89
#682558
basberoende skrev:
dalle89 skrev:Hej om jag får låna denna tråden.

Jag har ett problem med min stereo bpl-840 arm jag får inget ljud. Har sökt med lykta och lampa men finner ingen lösning har kopplat gråa kablar till fram och svart till bak men inget ljud alls fel på enheten tror ni? Sen hur har ni kopplat icelink får bara upp fel medelande att dra handbromsen men att dra den funkar inte. Mycket tacksam för svar // thim
Har du kopplat den rosa kabeln till jord eller chassi? Då slipper du dra handbromsen.

Det ska jag kolla när jag kommer hem men hur koppla du den svarta kabeln på icelinken på den andra sidan där det går ut en svart och röd sladd? // thim
av dalle89
#682660
Ja har kollat på min icelink nu men jag har ingen rosa kabel den lila kabeln från icelink ska gå till "break " brun från enheten ska jag sätta den på jord istället för att slippa handbromsen? Har försökt få dvd att funka med handbromsen ljudet går igång men på skärmen står det "lote: handbreak is on, video forbided säkert en felkoppling men var är min fråga någon som
Vet?
Användarvisningsbild
av mvos
#688812
dalle89 skrev:Ja har kollat på min icelink nu men jag har ingen rosa kabel den lila kabeln från icelink ska gå till "break " brun från enheten ska jag sätta den på jord istället för att slippa handbromsen? Har försökt få dvd att funka med handbromsen ljudet går igång men på skärmen står det "lote: handbreak is on, video forbided säkert en felkoppling men var är min fråga någon som
Vet?
Hittade detta på nätet
"On your own risk you can connect the pink wire from the player with black wire ( ground), this will unlock the video safety."
Då verkar det som man ej ska använda/koppla den Lila kabeln från icelink. Stämmer det. är det någon som kopplat så?
av basberoende
#688924
mvos skrev:
dalle89 skrev:Ja har kollat på min icelink nu men jag har ingen rosa kabel den lila kabeln från icelink ska gå till "break " brun från enheten ska jag sätta den på jord istället för att slippa handbromsen? Har försökt få dvd att funka med handbromsen ljudet går igång men på skärmen står det "lote: handbreak is on, video forbided säkert en felkoppling men var är min fråga någon som
Vet?
Hittade detta på nätet
"On your own risk you can connect the pink wire from the player with black wire ( ground), this will unlock the video safety."
Då verkar det som man ej ska använda/koppla den Lila kabeln från icelink. Stämmer det. är det någon som kopplat så?
Hmm, pink är väl ändå den rosa kablen ;)

Orsaken till varför man inte ska koppla via jorden är att då kan företagen friskriva sig från eventuella olyckor som kan uppstå om man kollar på film samtidigt som man kör. Dvs, företagen vill att den rosa kablen ska kopplas via handbromssladden för att då kan man inte kolla på film undertiden man kör.
Jag har kopplat den direkt på jord istället för då kan mina passagerare kolla på film när jag kör.
Användarvisningsbild
av mvos
#689631
Löthen skrev:Hur hade du det med ljudet efter att du kopplat stereon?
Jag kopplade in en 840 ARM igår, och allt funkar förrutom ljudet. Centerhögtalaren tar all "uppmärksamhet" och när ja kollar film är de nästan uteslutande den som hörs. flyttar ja fokus på ljudet till höger så hörs bara högersidan. flyttar ja fokus åt vänster så hörs mitthögtalaren.
kopplade in min BLP-840 ARM i dag och jag har exakt samma problem som du beskriver. Har du hittat en lösning?
Jag har en förstärkare PA-300 inkopplad, men du har väl också en förstärkare när du har centerhögtalare. Tycker även
att ljudet låter "burkigt" utan tryck i basen.

Ska prova i morgon utan slutsteget för att kolla om ballansen funkar mellan höger och vänster.
Jag trodde att centerhögtalaren skulle vara urkopplad när man inte använde volvos huvudenhet med 3 kanaler/Dolby Pro-Logi.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]