Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av basberoende
#720555
Ja det gör det. Kabeln räcker precis fram. Jag drog den genom kabelgenomföringen i luckan högrasida och sedan ner i D-stolpen och vidare under sätet och sedan i den högra tröskeln. Strömmatningen till kameran tog jag från skyltbelysningen i bagageluckan, sedan ska den ha plusmatning från stereon med.

Dock har jag fått lite tjall med kameran nu när det är kallt och blött ute. Har börjat flimra, ibland vill den inte alls.
av joleth
#720995
Har läst lite i den här tråden och fått många bra tips, ...tackar för dom!
Har lyckats att slarva bort mitt sd kort till gps:n, min dotter tog ut fel kort efter att hon lyssnat på musik på multimedia sd.
Är det någon som kan tänka sig att dela med sig av GPS sd kortets information.
av oscarlundmark
#799679
Har sneglat lite på dessa stereoapparater ett tag nu och varit riktigt sugen då man kan fortsätta använda backsensorerna samt rattknapparna. Sen att den ser bra ut och har trevliga finesser gör ju inte att man blir mindre sugen!
Men efter att ha läst denna tråd så känner jag mig plötsligt ganska nöjd med min HU-850 och high performance premium sound trots att jag verkligen saknar aux!

Verkar kort och gott vara kina-skit rakt igenom! :x
av basberoende
#799941
oscarlundmark skrev:Har sneglat lite på dessa stereoapparater ett tag nu och varit riktigt sugen då man kan fortsätta använda backsensorerna samt rattknapparna. Sen att den ser bra ut och har trevliga finesser gör ju inte att man blir mindre sugen!
Men efter att ha läst denna tråd så känner jag mig plötsligt ganska nöjd med min HU-850 och high performance premium sound trots att jag verkligen saknar aux!

Verkar kort och gott vara kina-skit rakt igenom! :x

Problemet jag har med min som snart är 2 år gammal är att gpsn hänger sig ibland och att jag har lite dålig täckning på radion. Annars funkar den perfekt
av oscarlundmark
#800016
Den kan säkert funka bra för vissa men verkar ju funka lite sämre för andra.. inte direkt det jag letar efter då jag redan har det värsta Volvo kunde erbjuda 2006.

Ska man byta upp sig vill iaf jag ha bra service för det första, kunnig personal, vettiga grejer som inte faller isär innan man fått sakerna på plats osv..

Denna från Bluepower får jag intrycket av att det helt enkelt är skit rakt igenom, dvs överpriser på sånt som ser bra ut men i själva verket är motsatsen.

Betalar man närmare 5000:- för en bilstereo förväntar man sig att den ska fungera och att det ska vara en vettig pryl!
av amenvisst
#831152
har just köpt en volvo v70 -07 med blue Power stereo . det låter typ inget från vänster dörr och knapparna funkar inte på ratten för att byta låt och sensorerna bak funkar inte . någon som har någon susning vad som kan vara fel ? Med vänlig hälsning johan
av basberoende
#831354
amenvisst skrev:har just köpt en volvo v70 -07 med blue Power stereo . det låter typ inget från vänster dörr och knapparna funkar inte på ratten för att byta låt och sensorerna bak funkar inte . någon som har någon susning vad som kan vara fel ? Med vänlig hälsning johan

Har du kollat inställningarna på ljudet? Är du säker på att dom har monterat canbus interfacet så att knappar och sensorer är inkopplade? Det är ju inte alla som köper den dosan. Fungerar ljudknapparna på ratten?
av amenvisst
#831540
joo har kollat inställningarna. nää knapparna på ratten fungerar inte och sensorerna bak fungerar inte heller . märkte idag att när jag ska ställa in subwoofern så reagerar den inte heller. har faktiskt ingen aning om den är ikopplad
av basberoende
#831834
amenvisst skrev:joo har kollat inställningarna. nää knapparna på ratten fungerar inte och sensorerna bak fungerar inte heller . märkte idag att när jag ska ställa in subwoofern så reagerar den inte heller. har faktiskt ingen aning om den är ikopplad

Du har nog ett fel som är trasigt ;) Har du någon instruktion hur det ska vara kopplat?
av MarcusG
#1166352
Hej.
Har installerat en BLP 990 i veckan.
Har ingen manual, kan fan inte ställa in radion i den. Den går bara på vissa låga frekvenser o kommer upp news osv i displayen. Har klickat på alla inställningar men det går inte vad jag än gör.

Finns manual?
Någon som vet vad man klickar för att manuellt kunna komma upp till 100 och uppåt.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]

Köpråd V60 etanol

Det är väl Powershift-låda i dessa[…]

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]