Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av amenvisst
#831152
har just köpt en volvo v70 -07 med blue Power stereo . det låter typ inget från vänster dörr och knapparna funkar inte på ratten för att byta låt och sensorerna bak funkar inte . någon som har någon susning vad som kan vara fel ? Med vänlig hälsning johan
av basberoende
#831354
amenvisst skrev:har just köpt en volvo v70 -07 med blue Power stereo . det låter typ inget från vänster dörr och knapparna funkar inte på ratten för att byta låt och sensorerna bak funkar inte . någon som har någon susning vad som kan vara fel ? Med vänlig hälsning johan

Har du kollat inställningarna på ljudet? Är du säker på att dom har monterat canbus interfacet så att knappar och sensorer är inkopplade? Det är ju inte alla som köper den dosan. Fungerar ljudknapparna på ratten?
av amenvisst
#831540
joo har kollat inställningarna. nää knapparna på ratten fungerar inte och sensorerna bak fungerar inte heller . märkte idag att när jag ska ställa in subwoofern så reagerar den inte heller. har faktiskt ingen aning om den är ikopplad
av basberoende
#831834
amenvisst skrev:joo har kollat inställningarna. nää knapparna på ratten fungerar inte och sensorerna bak fungerar inte heller . märkte idag att när jag ska ställa in subwoofern så reagerar den inte heller. har faktiskt ingen aning om den är ikopplad

Du har nog ett fel som är trasigt ;) Har du någon instruktion hur det ska vara kopplat?
av MarcusG
#1166352
Hej.
Har installerat en BLP 990 i veckan.
Har ingen manual, kan fan inte ställa in radion i den. Den går bara på vissa låga frekvenser o kommer upp news osv i displayen. Har klickat på alla inställningar men det går inte vad jag än gör.

Finns manual?
Någon som vet vad man klickar för att manuellt kunna komma upp till 100 och uppåt.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1257604
Installerade en BLP-890 i en V70 från 2004. Fungerar precis som den ska. Finns inga parkeringssensorer på den bilen, dock. Men det som finns fungerar. Passade bra gjorde den också.
av Midaz
#1282399
Så hur många är det som monterat produkter från Bluepower? Jag har kikat på BLP-840 till frugan 05a. Vill såklart att alla funktioner i ratt etc ska fungera efteråt.

Vad är det man får för pengarna?
Är verkligen inte främmande för att montera något annat där. Bluepower ser bara så smidigt ut...

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av apersson850
#1284431
Rattknapparna fungerar till den här. Har ingen bild sen den kom på plats i bilen. Den här är från provkörning på bänk, för att kolla att den fungerade innan vi la ner jobbet på att pilla in den i bilen.
Någon backkamera är inte ansluten. Inte heller har den någon kartdata till sin GPS, så hur den fungerar som navigator vet jag inte.
Men den fungerar som radio, mediespelare och handsfree. Lite knölig i vissa funktioner är den. Några buggar finns det också. Skärmsläckaren går inte att stänga av, trots att det finns en inställning för det, exempelvis.
Knapparna är inte belysta, men den har ju touchskärm, så man kan trycka på den när det är mörkt istället.
av Pekkaplanet
#1295361
Jag har funderat en del på "deras" stereo, försökt Googla men det verkar tunt med information om den. Jag har en Volvo V50 T5- 2007 (2008?)
Helst hade jag haft en märkesstereo med stor skärm, typ Alpine, Pioneer eller liknande, då skulle jag kunna behålla den då bilen säljs.
En sån kan jag inte montera in för då kommer jag att tappa det som bilen kan visa i displayen...med mera.

Min fråga här är om någon kan precisera vad jag ska skaffa för adapter eller omvandlare för att kunna behålla rattstyrning, samt kunna visa bilens information på en display i en "vanlig" stereo? Jag är ganska säker på att det ska finnas, har för mig att jag någon gång sett någon billjudssnubbe prata om en sådan produkt/tillverkare. Så finns här någon som kan knuffa mig i rätt riktning vad gäller det?

Vad gäller Blupowers stereos så släppte jag det, produkterna är på tok för dyra för vad de egentligen är...
Dessutom så verkar de inte själva exakt veta allt om sina egna produkter, jag har vid flera tillfällen ställt frågor till dem (olika frågor från olika namn) och han har varit gode seg att svara inom rimlig tid, eller gett relevanta svar.
Så min lösning kommer jag aldrig välja att köpa från dem, inte ens för halva priset då jag tror att jag skulle bli lite missnöjd.
av B14meanmachine
#1550488
Hej på er

Har precis införskaffat mig en V70N classic 2007 som brukis.
Jag funderar på denna BPL-840 som stereo. Detta istället för att försöka uppdatera RTI eller bygga om den till något modernt.

Är det någon därute som faktiskt har bra erfarenheter av denna stereo?
Ser att de finns till salu begagnat ibland, men man verkar ju inte vilja komma över den tidiga varianten som drogs med diverse fel?

Återkom gärna med fördelar/nackdelar.
Det jag vill ska fungera är;
GPS
Bluetooth
befintliga Rattknappar
befintliga Backvarnare (ljud)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]