Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

#1229106
Det är måhända inte aktuellt i mitt fall, eftersom den tänkta huvudsakliga användaren inte tycker sig köra dit navigation behövs i någon större utsträckning. Internetkarta är bättre än inget, men efter att ha kört upp en tank diesel i helgen med den nya bilen kan jag ju konstatera att RTI i min 2012:a slår internetkartor med hästlängder när det gäller användbarhet.
Skulle jag själv haft den här bilen hade jag tveklöst köpt till Sensus Navigation.
Ska ändå till "min" Volvohandlare om några dagar. Kan kolla vad de vill ha för uppgraderingen, bara för nyfikenhetens skull.

För att få smidigaste funktion ska man dessutom ha eget internet i bilen, inte mickla med att dela ut det från telefonen. Jag snodde SIM-kort från mitt mobilmodem som jag har till datorn när jag är på resande fot med den, och det gick ju bra.
#1235450
skulle också vilja veta var man kan få navigatorn sensus navigation installerad för 5200:-
låter som ett riktigt kap

pratade med bilia köping idag, där kostar det 7400kr. dock sa mekanikern att i mars månad brukar de ha diverse kampanjer och att sensus navigation kanske blir rabatterad.

dock skulle jag betala 5200:- imorgon om någon vet var det priset finns någonstans i sverige

EDIT : Nu har jag mailat typ 37 olika verkstäder och frågat om pris.. återkommer!! :)
#1235759
faktiskt ett femtontal som skrev tillbaka.
de flesta hade inte vida (inte enbart volvo auktoriserade verkstäder som jag kontaktade).
priset ligger på 7210 - 7650:-
tänkte att jag har tur om jag lyckas nåla in någon som tar runt 6 lax i varje fall.

men hur är det - tar rejmes/bilia inom egna kedjan samma pris, eller är det olika priser inom den egna kedjan för olika städer??
#1255343
Konstaterade nyss att just den här helgen, alltså 16-17 juni 2018, kan man få uppgraderingen från internetkarta till Sensus navigation för 3000 kronor. Åtminstone hos den lokala Volvohandlaren.
Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]