Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Odg83
#1216788
Hej!

Jag har en 07" xc90 D5 där dvd läsaren under förarstolen har tackat för sig. När jag tog kontakt med volvo så fick jag upplyst att det skulle kosta mig ca 11.000 att få ordna ett ny eftersom den gamla inte gick att fixa, nja, nej tack.

Fick tag i en begagnad enhet på nätet som genast åkte in i bilen.
När jag startar navigationen så går skärmen upp som vanligt med nyare logo och sen så kommer den vanliga varningstexten upp med meny. Efter ca 10 sec så hör man ett klick i dvd enheten och skärmen blir mörk och den slutar att svara och efter en liten stund så åker skärmen ner... Thats it...

Enheten jag köpte har inte samma del nr som min gamla och kommer ifrån ifrån en lite nyare volvo, 08-11 V50. Kan det vara ett kompatibilitets problem mellan modellerna?
Är det någon som har erfarenhet med Volvos RTI/ Most system som har någon aning om vad som är fel här?

All hjälp uppskattas:)
BildBild

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
BildBild
av andersuw
#1219713
I bästa fall går detta att lösa genom att du låter din Volvo ÅF ladda om mjukvaran till RTI-enheten. Men det kan vara så att det är ett kompatibilitetsproblem på hårdvarunivå och då finns inte förutsättningar att få det att funka.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]