Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DooZeR
#1199552
Hej alla glada!
Nu på senaste tid har jag börjat få ett irreterande vinande ljud i bilen då jag kopplar in min mobil via en AUX enhet som är köpt ifrån Vparrs.
Har baslåda som är kopplad direkt på batteriet och lågnivån tagen ifrån diskanterna i skuffen. Remoten tagen från antennförstärkaren. Men så fort jag kopplar in mobilen så viner de i bilens orginal högtalare inte i basen.

Någon som vet hur jag får bort detta oljud?:/
Stereon är en orginal hu 603
Användarvisningsbild
av frasse4
#1199573
Uppstår det när du samtigt laddar telefonen eller även när den går bara på batteriet?
Användarvisningsbild
av DooZeR
#1199592
frasse4 skrev:Uppstår det när du samtigt laddar telefonen eller även när den går bara på batteriet?
Kan vara båda men mest vid laddning av mobilen. Kablarna ligger ju då rätt nära varandra kanske till och med på varandra om de kan spela någon roll :p
Användarvisningsbild
av frasse4
#1199721
Laddar du genom auxadaptern eller en extern laddare i cigguttaget?

Min erfarenhet är att det brukar kunna bli störningar när man laddar samtidigt. Enkladte lösningen är att köpa ett störningsfilter (galvanisk jordavskiljare) och sätta mellan mobilen och auxingången. Finns bland annat på Clas Ohlson. Billigare på ebay om man orkar vänta...
Användarvisningsbild
av DooZeR
#1200428
frasse4 skrev:Laddar du genom auxadaptern eller en extern laddare i cigguttaget?

Min erfarenhet är att det brukar kunna bli störningar när man laddar samtidigt. Enkladte lösningen är att köpa ett störningsfilter (galvanisk jordavskiljare) och sätta mellan mobilen och auxingången. Finns bland annat på Clas Ohlson. Billigare på ebay om man orkar vänta...
Nej där kör jag med en separat laddare. Dock så är ju denna auxadaptern kopplad till 12v under acc enheten för att kunna ladda iphonen som man kan koppla in. Kanske den som stör? Kabeln som går till 12v uttaget?
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]