Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Biasen
#1193368
Hej! Köpte en begagnad Volvo V60 i våras, mycket pengar för en student, men jag har drömt om en sådan länge och pengarna fanns så jag slog till.
Trodde jag skulle slippa irriterande problem när jag köpte en nyare bil, men icke. Det är inget jättestort bekymmer, ett riktigt I-landsproblem. Stereon börjar i nio fall av tio strula efter ett tag. Detta utmärker sig genom att det blir små hack / avbrott i ljudet lite då och då. Det har ingen betydelse om jag lyssnar på radio, eller på musik via telefonen med bluetooth, USB/Aux.

Jag har mina misstankar att det är förstärkaren under passagerarstolen som bråkar. Jag har provat en kort stund med min kusins förstärkare, då han har en likadan V60 med lika utrustning fast tillverkad en månad efter min. Dock verkar inte min bil gilla den då allt tystnar eller fryser efter några minuter. De har inte samma "nummer" i högra hörnet så det är kanske inte så konstigt, men det var värt ett försök då det blir dyrt att köpa delar och testa sig fram.

Är det någon som kan tänkas veta vad problemet är?

Tacksam för svar och idéer. /Tobias
av Biasen
#1193371
svergie2 skrev:Konstigt problem...

Vad har du för årsmodell, utrustning och motor?

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Jo, väldigt irriterande är det. 2012, Momentum med Drive-motorn (D2)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1193399
Hör med din Volvo verkstad om de har en uppdatering, har något minne av att stereo/infotainment inte uppdateras vid service om man inte ber om det.

Tror jag läst det här, skummade igenom många trådar i våras innan jag köpte en V60 :) Lycka till iaf
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
av Biasen
#1193401
Micce1980 skrev:Hör med din Volvo verkstad om de har en uppdatering, har något minne av att stereo/infotainment inte uppdateras vid service om man inte ber om det.

Tror jag läst det här, skummade igenom många trådar i våras innan jag köpte en V60 :)
Tack för det! Frågade nu i samband med att jag bokade service, dock sa de ingeting om någon uppdatering, de sa att det var svårt att säga och att en felsökning måste göras. Men frågar om en uppdatering kan lösa problemet när jag lämnar in bilen. :)

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]