Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1197097
S80_140HK skrev:Om jag minns rätt så fattade regeringen beslut år 2015 om att inte gå vidare med DAB-frågan då det föreligger för stora oklarheter. Sen dess har jag inte hört ett knyst om DAB i Sverige.

Jag tycker det är vääääldigt vanskligt om man släcker ner FM-nätet. Snacka om slöseri, tänk hur många radioapparater som bara helt enkelt blir elektronikskrot. Nä, bättre att ha FM-nätet som "grundutbud" i Sverige och vill man lyssna på något annat så får man använda mobilen...
Undrar hur de har det i England och Norge? Norge släcker väl allt nu 2017? :roll:
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1197098
S80_140HK skrev:Om jag minns rätt så fattade regeringen beslut år 2015 om att inte gå vidare med DAB-frågan då det föreligger för stora oklarheter. Sen dess har jag inte hört ett knyst om DAB i Sverige.

Jag tycker det är vääääldigt vanskligt om man släcker ner FM-nätet. Snacka om slöseri, tänk hur många radioapparater som bara helt enkelt blir elektronikskrot. Nä, bättre att ha FM-nätet som "grundutbud" i Sverige och vill man lyssna på något annat så får man använda mobilen...
Undrar hur de har det i England och Norge? Norge släcker väl allt nu 2017? :roll:
Användarvisningsbild
av knut1955
#1197110
Status i Norge er at FM nå er slukket i langs kysten fra Porsgrunn/Skien til Trondheim. Østlandet med Oslo og innlandet kysten syd for Oslo slukker FM om etpar uker.
Troms og Finnmark (omtrent fra polarcirkelen og opp) kommer senere.
Jeg synes skrikingen var større før FM-slukkingen i regionene enn etter.... For meg fungerer det helt fint, jeg var heldig å ha en Volvo med dab-prep og fikk Volvo sin orginal-monterte.
av troubleshooter
#1197248
Ska vi se det ur en miljö aspekt så lär väl det bli den största miljöskandalen på länge den
dagen man bestämmer sig för att släcka ner analoga nätet. själv så lyssnar jag mest via
SR Play appen, men så bor jag bra till för att det fungera bra.Att skrota en massa fungerande
radio mottagare känns för mig som miljöförstöring i högre skolan.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1197865
Ja det finns ju även appar i bilarna idag så alternativ finns ju!

Ja det är ju verkligen ingen bra miljösynpnkt, men antar att det blir billigare för någon i slutändan även om det inte är för oss konsumenter direkt..

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]