Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av fulatrix
#1181410
Har precis skaffat en XC60-14 sensus, utan navigation. Har lite undringar om vad man kan göra med detta...

Koppla upp mobilen (android) går kanon.

Dela internet via blutooth från mobilen funkar inget vidare.
Jag får bara upp en app & det är tuneln. Är bilen för gammal för att få fler appar?
Att surfa går inte heller. Står bara & laddar?
Får bara upp bt som alternativ att ansluta till internet, har bilen inte wifi?
Kan jag koppla in något för att få bättre internet?
Kan jag få internetkartor i sense att navigera med?
Som jag fattar det så finns det inget sätt att streama bild från mobil till sensus?

Förstår att bilen är gammal & att det begränsar användandet. Att köpa till navigation är ju inte riktigt något bra alternativ men om man gör det, får man några andra vettiga funktioner eller är det enbart navigation.

Har någon idéer, tips så är de välkomna!
/J
av Psyko
#1181414
Först o främst, vilket sensus har du ? Har du en jordglobsikon i ramen där du väljer radio, media mm?. Dela ut internet från din telefon via hot spot i stället. Internet via bt är ingen höjdare.
Är bilen utrustad med modem ? Alltså möjlighet att koppla upp sig via sim kort som sitter i handsfacket ?
Användarvisningsbild
av Derank
#1181415
Surfa kan du utesluta. Den browsern var föråldrad innan den såg dagens ljus. Apparna är bara sega och oanvändbara.



skickat från min SMIF004 galaxy a5 via ett crackat tapatalk över wifi levererat av riksnet genom en svindyr router köpt på siba.
av fulatrix
#1181417
Derank skrev:Surfa kan du utesluta. Den browsern var föråldrad innan den såg dagens ljus. Apparna är bara sega och oanvändbara.



skickat från min SMIF004 galaxy a5 via ett crackat tapatalk över wifi levererat av riksnet genom en svindyr router köpt på siba.

Det kunde man ju gissa...
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1181418
Jag använder tunein förhållandevis mycket, men då har jag redan lagt in kanalerna som favoriter i mobilen så man slipper lägga dagen på att vänta in bilens app...

Har du voc? Isåfall har du plats för ett simkort i handskfacket, och kan surfa igenom det (klarar 3g men ej 4g)
av fulatrix
#1181419
TommyP86 skrev:Jag använder tunein förhållandevis mycket, men då har jag redan lagt in kanalerna som favoriter i mobilen så man slipper lägga dagen på att vänta in bilens app...

Har du voc? Isåfall har du plats för ett simkort i handskfacket, och kan surfa igenom det (klarar 3g men ej 4g)
Ok! Kanske värt att test då...

Verkar inte ha VOC, konstigt kan man tycka men kan inte se någonstans att sätta simkort i handskfacket? Var exakt skall det sitta i så fall? Borde väl synas tydligt?
av Psyko
#1181424
Sitter på väggen i handskfacket, om du öppnar luckan och tittar in. Har du inte VOC så har du inte något sim kort
Användarvisningsbild
av Perra83
#1181430
fulatrix skrev:
Derank skrev:Surfa kan du utesluta. Den browsern var föråldrad innan den såg dagens ljus. Apparna är bara sega och oanvändbara.



skickat från min SMIF004 galaxy a5 via ett crackat tapatalk över wifi levererat av riksnet genom en svindyr router köpt på siba.

Det kunde man ju gissa...
Så är det faktiskt. Låt mobilen sköta allt som att dela ut internet och streama musik. Bilen fungar bra som handsfree via BT det är typ allt.
Multimedia fungerar lite bättre från nya XC90 och nyare.
Användarvisningsbild
av Derank
#1181468
TommyP86 skrev:Jag använder tunein förhållandevis mycket, men då har jag redan lagt in kanalerna som favoriter i mobilen så man slipper lägga dagen på att vänta in bilens app...

Har du voc? Isåfall har du plats för ett simkort i handskfacket, och kan surfa igenom det (klarar 3g men ej 4g)
Ja, tunein är bra, jag kör dok ochså genom telefonen. Innan jag har hunnit till jobbet har inte ens sensus kopplat upp sig.

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via ett crackat tapatalk över wifi levererat av riksnet genom en svindyr router köpt på siba.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1181583
Går det också. Jag delar nätverket via telefonen och spelar med sensus-appen, drar igång rätt fort för mej. Men att volvo inte lagt åtminstone 1 uppdatering och komplettering av apparna är riktigt dåligt. Knappast en överraskning, men lika dåligt för det.
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]