Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av JLuden
#1180700
Tjenare,

Hade tänkt att skaffa baslåda till min nyköpta S60 och är relativt okunnig när det gäller sådant till bilen. Har läst runt lite och hittat att stereon bara har högnivå och jag kommer behöva skaffa en lågnivåadapter, det jag undrar är ifall jag om jag köper en baslåda med slutsteg att jag behöver något annat än dessa två saker? Lågnivåadapter + baslåda med slutsteg då. Behövs det nya element i bilen?(högtalare) eller är det bara att köpa o kötta in bakpå stereon?

/ Jesper L
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1180910
Högnivån kan du väl lättast ta från högtalarna i hatthyllan egentligen, behöver du inte dra kabel genom hela bilen. Du har ju batteri och allt bak i skuffen så det är smidigt att montera på dessa. Det du behöver är väl ett "ström" kitt, eller om du köper lös kabel med säkringshållare. Du behöver dra en remote kabel för tillslag och frånslag av slutseg, frågan är vart det är bäst att ta den ifrån.
av JLuden
#1181093
Mini_ice skrev:Högnivån kan du väl lättast ta från högtalarna i hatthyllan egentligen, behöver du inte dra kabel genom hela bilen. Du har ju batteri och allt bak i skuffen så det är smidigt att montera på dessa. Det du behöver är väl ett "ström" kitt, eller om du köper lös kabel med säkringshållare. Du behöver dra en remote kabel för tillslag och frånslag av slutseg, frågan är vart det är bäst att ta den ifrån.
Tack så mycket, nu har jag någonstans att börja leta information från :) <3

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]