Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
#1171480
Som flera observerat har filstorleken ökat på kartan för europa avsedd för Sensus Navigation på nedladdningsidan , och ja det är en NY uppdatering som ligger där men man har inte eller "glömt att ändra på releasdatum .
Den karta som man nu får när man laddar ner har kartdata från 2016 Kvartal 4 , tidigare realease var 2016 Kvartal 2 :D :D
av pianoman74
#1171590
Har ni fått ngn klarhet i de?
av andersuw
#1171676
leiwi skrev:Som flera observerat har filstorleken ökat på kartan för europa avsedd för Sensus Navigation på nedladdningsidan , och ja det är en NY uppdatering som ligger där men man har inte eller "glömt att ändra på releasdatum .
Den karta som man nu får när man laddar ner har kartdata från 2016 Kvartal 4 , tidigare realease var 2016 Kvartal 2 :D :D
Den karta du talar om är för RTI, årsmodell 11 (endast 60-serien) eller 12 t.o.m. 14 även om Volvo nu tydligen i begreppsförvirringens namn fått för sig att kalla den för Sensus.

Det navigationssystem som Volvo ursprungligen kallade Sensus Navigation avser bilar av årsmodell 14 (endast 60-serien) eller 15 och framåt. Kartorna till detta system har vad jag kan se ingen nyare karta än den Volvo lade upp i november.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1171707
andersuw skrev:
leiwi skrev:Som flera observerat har filstorleken ökat på kartan för europa avsedd för Sensus Navigation på nedladdningsidan , och ja det är en NY uppdatering som ligger där men man har inte eller "glömt att ändra på releasdatum .
Den karta som man nu får när man laddar ner har kartdata från 2016 Kvartal 4 , tidigare realease var 2016 Kvartal 2 :D :D
Den karta du talar om är för RTI, årsmodell 11 (endast 60-serien) eller 12 t.o.m. 14 även om Volvo nu tydligen i begreppsförvirringens namn fått för sig att kalla den för Sensus.

Det navigationssystem som Volvo ursprungligen kallade Sensus Navigation avser bilar av årsmodell 14 (endast 60-serien) eller 15 och framåt. Kartorna till detta system har vad jag kan se ingen nyare karta än den Volvo lade upp i november.
NEJ andersuw !!
Som jag skrev ovan så är det en ny karta som laddas ner oavsett vad som står i texten ( detaljnumret skiljer från den äldre.) Och jag talar om kartan för Sensus Navigation !!!
Jag har uppdaterat med denna karta !!!
Användarvisningsbild
av leiwi
#1171999
NU!!
nu har volvo fått ordning på siffror och bokstäver på nedladdningssidan och ni som var osäkra kan nu ladda ner ! :D
av andersuw
#1172059
leiwi skrev:NEJ andersuw !!
Som jag skrev ovan så är det en ny karta som laddas ner oavsett vad som står i texten ( detaljnumret skiljer från den äldre.) Och jag talar om kartan för Sensus Navigation !!!
Jag har uppdaterat med denna karta !!!
OK. Då missförstod jag saken. Men hur kan man se att kartan är producerad sista kvartalet 2016? Beteckningen är MCA/15/29. Vad det egentligen innebär är jag osäker på men jag hade ju tippat på att det innebär vecka 29 2015.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1172131
andersuw skrev:
leiwi skrev:NEJ andersuw !!
Som jag skrev ovan så är det en ny karta som laddas ner oavsett vad som står i texten ( detaljnumret skiljer från den äldre.) Och jag talar om kartan för Sensus Navigation !!!
Jag har uppdaterat med denna karta !!!
OK. Då missförstod jag saken. Men hur kan man se att kartan är producerad sista kvartalet 2016? Beteckningen är MCA/15/29. Vad det egentligen innebär är jag osäker på men jag hade ju tippat på att det innebär vecka 29 2015.
När man laddat ner kartan så kan man öppna filen "DBINFO.ME" i en text editor och kan läsa fölande

DBINFO.ME_EU_Ver1.0
// Map Info
[Map]
Version=EC2300-01
Supplier=HERE
Release=16Q4
hmiver=Europe
SW-ID=05007000
E-Sample=DB_VCCMCA00_ECE_ECE_E00.0022
MAP-PN=31489568 AA
TMC-EventTable=MCA_009
TMC-LocationTable=1.35
:D

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...