Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
#1166416
Jag tänkte skaffa ett kort mest för barnens skull. Tanken ärnär vi bilar längre sträckor, men vad kostar det att ladda kortet och hur länge håller påfylningen utomlands? Typ Tyskand, Österike? Någon som har erfarenhet av detta?
Användarvisningsbild
av Derank
#1166460
Jag kör att tvillingkort till det ordinarie abonnemanget. Det kostar 40sek i månaden om jag inte mins fel.

Har tror jag 4gb i månaden och det har då räck än s länge.

Utomlands blir det betydligt dyrare än så länge men roaming skulle väl avskaffas nu i sommar.
Användarvisningsbild
av joel80
#1166461
Beror ju helt på vad du gör. Jag har telenor och har skaffat ett tvillingkort. Kostar inte många tior i månaden.. Då använder man befintlig surfpott på ditt mobilabb.
Det kom ett beslut bara för nån eller ett par veckor sen om att det nu är slut med roamingkostnader i EU! Så inga extra kostnader utomlands inom EU! :) (ska gälla från 15 juni men många operatörer verkar ha gått ut i förväg.)

Att ha kortet i bilen har andra fördelar också.. Jag kopplar upp på wifit i bilen på min mobil också trots att det är samma abonnemang.. Eftersom antennen för 4G/3G sitter på taket får man bättre täckning då.
Användarvisningsbild
av Derank
#1166462
Följde med nå Telenor kort med 5gb då jag köpte bilen och det räckte 3mån ca.
Användarvisningsbild
av sony
#1166468
Tack
av MarcusG
#1166591
Funderade på just detta. Någon som har en router monterad?
Har inte kollat men den har en transformator så borde ju gå att koppla den på 12 v om man får ihop de siffrorna
Användarvisningsbild
av joel80
#1166661
Finns trådar här som visar på smidiga installationer av router i bakluckan.. Men på en nyare bil är det ju kanske lite onödigt då det finns inbyggt.. Och man bara behöver ett extra sim-kort.
Användarvisningsbild
av Derank
#1166667
Ska ju vara om ts vill ha 4g , xc90 sv90 har 4g de övriga 3g upp till 2016iaf, om man gjort mgra förbättringar å 17 ska jag låta vara osagt
Användarvisningsbild
av joel80
#1166686
4g är oftast bara snabbare i närheten av städer. Annars kör man på en annan frekvens (för ökad räckvidd) med lägre datahastighet. Och då är 3G oftast snabbare. Jag bor ca 7km utanför Gävle och här är det betydligt snabbare 3g än 4g.
säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]

Kan det vara någon glapp eller något l[…]

Hej, jag har en Volvo V70 2005 mod D5. Den har f&a[…]