Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1166688
4g är oftast bara snabbare i närheten av städer. Annars kör man på en annan frekvens (för ökad räckvidd) med lägre datahastighet. Och då är 3G oftast snabbare. Jag bor ca 7km utanför Gävle och här är det betydligt snabbare 3g än 4g.
Användarvisningsbild
av Slasse
#1167016
Volvos inbyggda router är ett skämt. Kommer knappt aldrig över 8 mbit. Testar jag med min iPhone 6S så kommer jag upp i 130 mbit.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1167019
Slasse skrev:Volvos inbyggda router är ett skämt. Kommer knappt aldrig över 8 mbit. Testar jag med min iPhone 6S så kommer jag upp i 130 mbit.
Samma här.
Så länge som bilen inte överträffar mobilen kommer jag fortsätta att ta surfen via mobilen.
Telenors surfkort som va gratis fungerar fortfarande. Blir ett år i sommar.
Användarvisningsbild
av Derank
#1167049
Slasse skrev:Volvos inbyggda router är ett skämt. Kommer knappt aldrig över 8 mbit. Testar jag med min iPhone 6S så kommer jag upp i 130 mbit.
Det lär ju räcka långt med 8 ochså, du lär ju inte sitta och köra utorrent och streama samtidigt i bilen.
Användarvisningsbild
av joel80
#1167069
Med 8bmit klarar man av 2st samtida HD-strömmar.. Det räcker nog för de flesta.. Men har man 3 väldigt uppkopplade barn som ska sitta med varsin platta och streama i högsta kvalité kan det kanske bli för lite.. Men då föreslår jag att man lär ungarna att samsas eller vara sociala under resan istället. ;)
Användarvisningsbild
av Hellman
#1171524
Telia Sense är ju också ett alternativ om man inte har wifi inbyggt i bilen, 20GB i månaden för 99kr
Ska enligt svar från Telia fungera utan roamingavgifter i europa trots att Telia blockerar surf-abonnemang utanför Sverige om några veckor.
av Mwi
#1171580
Om man har Telia fastbredband och ett vanligt Telia mobilabonnemang så får man ett gratis mobiltbredband på 20 GB/månad, det är även pott på det så man kan spara surf till semestern. Det måste vara den billigaste lösningen :D

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]