Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Simon2156
#1153905
Hej jag har en hu-850 huvud enhet i min s80 05 sedan sitter det ett pa200 eller pa300 inte helt hundra vilken förstärkare med andra ord.

Men då det bara är sourond högtalaren som spelar tror jag att förstärkaren har brunnit och den måste bytas ut. men det kan ju också vara remoten från stereon är det någon som berättat för mig så jag undrar nu om det är en möjlighet att det kan vara stereon också eller om jag kan mäta upp det på något vis. när jag mäter strömmen från stereon har jag ström men jag har inge ström in i steget.

Sedan när jag var in på volvo sa dem att jag kunde ta ut stereon och ta isär dosan med högtalar kablarna bakom stereon och sedan sätta in dem i i stereon istället för steget bara för och testa om stereon funkade men nu är det som så att jag inte har utaget bak på stereon dem pratade om utan har bara 2 din utgångar, antenn. och strömmen in till stereon.

kom gärna med tips o tricks MVH Simon
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1159554
HU-850 har ingen förstärkare för mer än centern så den kan inte driva de andra högtalarna ens på prov.

Har du ström i slutstegets strömkabel? Alltså den med + och -. Där ska du alltid ha ström med tändningen på. Har du inte det är säkringen nästa grej att kolla.

Har du ström där låter det rimligt att steget av oklara skäl inte slås på. Att kabeln plötsligt skulle gå sönder tycker jag låter långsökt, mer sannolikt då att steg eller stereo gått. Ett begagnat steg är billigare så jag hade börjat där.
Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]