Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1131844
andersuw skrev:Sätter du den ovanpå instrumentbrädan i riktning mot A-stolpen på vänster sida om ratten (inte nödvändigtvis längst bort) stör den inte sikten i vindrutan alls och är lätt att nå. Samma sak gäller om du sätter den ovanpå instrumentbrädan nära brädans innerkant på höger sida om ratten (i alla fall om skärmen är placerad horisontellt snarare än vertikalt) eller i kanten av instrumentbrädan på samma sida av ratten. Kolla hur Volvo löst det när det gäller skärmen för inbyggd navigation som tidigare kom upp ur instrumentbrädan på höger sida om ratten och senare (t.ex. V70 II från 2012 och framåt) sitter högt i kanten av instrumentbrädan på samma sida. Funkar utmärkt i båda fallen.
Att sätta den i ventilen på en V70N som jag har motsvarar nästan exakt volvos placering i nyare bilar ;-)
av andersuw
#1132016
OK. På en V70N funkar den placeringen rätt bra eftersom ventilationsgallren sitter högst upp på brädan. Hade själv en lös GPS monterad i aktiv Brodithållare där ett tag på min V70 -02, inte för navigation (där jag använde bilens inbyggda navigator) utan enbart som fartkameravarnare (eftersom Volvos navigatorer i den här generationen inte tillhandahöll den funktionen). Den är dock numera bortplockad och ersatt av en dedicerad fartkameravarnare (Cheetah C50) vid vänstra A-stolpen.
Hllare17.jpg
Hllare17.jpg (103.13 KiB) Visad 451 gånger
Hllare18.jpg
Hllare18.jpg (86.96 KiB) Visad 444 gånger
av anna1984
#1133384
Svarar på min egen tråd. Köpte en Garmin med 7 tums skärm och fäste den med fäste från Brodit. Drog sladden bakom panelen och under kanten till mittkonsolen så den är helt dold.

Bild

Bild
av anna1984
#1133400
Derank skrev:Perfekt, kan inte bli bättre
Tack, jag är faktiskt väldigt nöjd. Speciellt då det integrerade alternativet hade kostat runt 13.000-15.000kr :-)

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]