Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av anna1984
#1130978
Jag har insett att det inte är kostnadseffektivt att köpa till en integrerad GPS i efterhand från Volvo. Därför tänker jag köpa en extern GPS, förmodligen en Garmin eller TomTom. Skulle gärna vilja se bilder på hur ni har satt era externa GPS:er i bilen.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1130980
Sätter den alltid i mitten så långt ner på insidan av vindrutan. Drar ner sladden till höger om mittkonsolen.
Har en TomTom med blåtands fjärrkontroll. Tycker den integrerade GPSn fungerar fint.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1130981
För mig det självklara är att ha den längst ner till vänster i rutan, når den utan att sträcka mig och är enligt mig minst i vägen där. Mycket lätt att gömma kabeln då med :)

Bild

Men var du än sättet den på rutan så gör det längst ner. Alltid lika förvånande att se de som har gps:en mitt i rutan :)
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1131172
Sitter i dekorlisten mitt i bilen med en Brodit-hållare, magnetfäste på Garmin:en, så den snäpper bara dit/bort dom få gånger jag faktiskt tar bort den.
av anna1984
#1131214
Ni som har den i mitten vid ventgallret. Har ni bilder? Vad är att föredra, Brodit eller något fäste man trycker in i gallret?
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1131215
Ska se om jag kan ta bild vid tillfälle, dock kommer den nog få maka på sig till förmån för en 7"-platta med Waze istället (och andra bra-att-ha-program). Smidigt nu när Tele2 kör med fria extra datakort :)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1131216
Micce1980 skrev:För mig det självklara är att ha den längst ner till vänster i rutan, når den utan att sträcka mig och är enligt mig minst i vägen där. Mycket lätt att gömma kabeln då med :)

Bild

Men var du än sättet den på rutan så gör det längst ner. Alltid lika förvånande att se de som har gps:en mitt i rutan :)
Där hade jag den också tidigare. Fast telefon med GPS snarare än en GPS. Tycker den utan konkurrens är minst ivägen där. I mitten av rutan blir den hopplös att nå om den ska sitta i botten.

Nu sitter den i ventgallret med en klämhållare. Plockas ner när den inte används.
av anna1984
#1131217
Ni som har den i mitten vid ventgallret. Har ni bilder? Vad är att föredra, Brodit eller något fäste man trycker in i gallret?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1131221
anna1984 skrev:Ni som har den i mitten vid ventgallret. Har ni bilder? Vad är att föredra, Brodit eller något fäste man trycker in i gallret?
Jag har ett jag trycker in i gallret. Enkelt att plocka bort när jag inte använder den. Kör inte på GPS slentrianmässigt utan bara när jag inte vet vart jag ska.

Lånad bild, samma hållare.

Bild
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]