Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

#1130722
Sökte lite men hittade inget som direkt hjälpte mig. Tipsa gärna för jag kan ha missat...

Jag är ute efter en lösning för att få Bluetooth för musik/a2dp i min gamla bil. Alla lösningar med cigguttag, kablar, handfreekit osv går bort. Jag har testat en lös BT-adapter med 3,5mm som självklart fungerar. Men den ska ju ha 12V via adapter till usb och sedan ska det kopplas 3,5mm kabel i mittkonsolen, och det värsta av allt. BT-mottagaren stänger av sig och måste startas med ett knapptryck...

Nä... Något fast, dolt monterat som startar igång när 12V ges. Är inte intresserad av några "CD-växlar-Ipod-lösningar" där man ska bläddra genom att "byta skiva" osv. Hittade denna. Någon som testat? Fler alternativ?

https://www.volvotech.eu/xc90/XC90-MY-2 ... 9/aux2a2dp
av matte75
#1131123
johansjostrand skrev:Sökte lite men hittade inget som direkt hjälpte mig. Tipsa gärna för jag kan ha missat...

Jag är ute efter en lösning för att få Bluetooth för musik/a2dp i min gamla bil. Alla lösningar med cigguttag, kablar, handfreekit osv går bort. Jag har testat en lös BT-adapter med 3,5mm som självklart fungerar. Men den ska ju ha 12V via adapter till usb och sedan ska det kopplas 3,5mm kabel i mittkonsolen, och det värsta av allt. BT-mottagaren stänger av sig och måste startas med ett knapptryck...

Nä... Något fast, dolt monterat som startar igång när 12V ges. Är inte intresserad av några "CD-växlar-Ipod-lösningar" där man ska bläddra genom att "byta skiva" osv. Hittade denna. Någon som testat? Fler alternativ?

https://www.volvotech.eu/xc90/XC90-MY-2 ... 9/aux2a2dp
Den i länken verkar ju vara smidig att installera.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1131383
Om länken var obegriplig så kan jag förtydliga med att detta chip (IS1684S) gör din bil till en trådlös högtalare! :) Eller gör vanliga högtalare till trådlösa högtalare.

Och det verkar inte ha hänt så mycket på bluetooth-fronten så chipet är helt OK och används i många produkter som säljs nu. Bra ljud!

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]