Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av kacke_x
#1127298
Har lite funderingar kring appen Park and Pay som jag tycker verkar va helt kanon. Men är det någon som använder eller p-bolag som stödjer det i Sverige?

Har svårt att hitta information om det förutom på Volvos egen supportsida.
Användarvisningsbild
av joel80
#1127420
Jag använder Easypark.. Man kan lägga till flera bilar och flera kostnadsställe.. Perfekt så man kan ha företagsbil och företagskort kopplat samtidigt som man har privata också.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1127430
+1 på easypark. Sjukt bekvämt, måtte det bli större spridning bara.
Användarvisningsbild
av joel80
#1127833
Tänk va fint det hade varit med Easypark eller liknande app i bilen.. Där bilen kan fråga om man vill starta parkering om man stannar inom ett p-område som finns i Easypark. Sen avslutar bilen själv parkeringen när man kör iväg med bilen. :)
Användarvisningsbild
av StringerBell
#1130132
Har svårt att föreställa mig en bättre tjänst än Easypark. Jag använder den bara när jag är på resande fot i "främmande städer" där jag inte vet hur länge jag ska parkera. Den fungerar också fenomenalt i Danmark. Jag kör med gratisabonnemanget, där man betalar lite extra på varje parkering istället för en månadsavgift. Supernöjd.

I det här sammanhanget kan jag påminna om att Göteborg har en egen app som fungerar på samma sätt och som är helt gratis att använda. Där kan man inte använda Easypark, vilket är lite knasigt.
Användarvisningsbild
av joel80
#1130302
Vi har konto på firman, och då kan man utan extra kostnad lägga till privata bilen och privat betalkort.. Samt ha den på flera mobiler. Så sambon använder det nästan dagligen, mot privata korten, och jag mot företagets för det mesta.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1159761
StringerBell skrev:Har svårt att föreställa mig en bättre tjänst än Easypark. Jag använder den bara när jag är på resande fot i "främmande städer" där jag inte vet hur länge jag ska parkera. Den fungerar också fenomenalt i Danmark. Jag kör med gratisabonnemanget, där man betalar lite extra på varje parkering istället för en månadsavgift. Supernöjd.

I det här sammanhanget kan jag påminna om att Göteborg har en egen app som fungerar på samma sätt och som är helt gratis att använda. Där kan man inte använda Easypark, vilket är lite knasigt.
Easypark fanns i Göteborg förut. Det var väl kanske när P-bolaget tog fram en egen lösning som det försvann.
Användarvisningsbild
av StringerBell
#1160403
SBergdahl skrev:
StringerBell skrev:Har svårt att föreställa mig en bättre tjänst än Easypark. Jag använder den bara när jag är på resande fot i "främmande städer" där jag inte vet hur länge jag ska parkera. Den fungerar också fenomenalt i Danmark. Jag kör med gratisabonnemanget, där man betalar lite extra på varje parkering istället för en månadsavgift. Supernöjd.

I det här sammanhanget kan jag påminna om att Göteborg har en egen app som fungerar på samma sätt och som är helt gratis att använda. Där kan man inte använda Easypark, vilket är lite knasigt.
Easypark fanns i Göteborg förut. Det var väl kanske när P-bolaget tog fram en egen lösning som det försvann.
Just så. Jag hade Tele-P i Göteborg förut, men avtalen med alla betalparkeringsbolag sades upp i samband med att Göteborgs Parkerings egen lösning lanserades.

Kan det vara någon glapp eller något[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]