Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

#1125178
Hej.

Jag undrar om någon på forumet kan svara på hur jag skall göra för att få min Navi (Sensus) att utgå ifrån Sverige som område istället för som nu Belgien.

Bilen det gäller är en MY2013 V70 II D4 Momentum med stora skärmen och Sensus navigation.
(Svensksåld)

När jag skall använda navigatorn så är den alltid inställd på Belgien som område.
Jag skulle ju gärna ha Sverige som förval.

Volvo verkstaden säger att de inte vet vad jag skall göra, och vill utföra en (dyr) felsökning...

/Kjell
#1125276
Det låter myko. Om jag minns rätt funkar det så på båda mina bilar (V70 -02, V70 -15) att man vid inmatning av ny adress får det land som förval som valdes som resmål senast. Har jag senast valt en svensk adress som resmål får jag alltså Sverige som förval nästa gång. Om det istället var en tysk adress får jag Tyskland som förval nästa gång och så vidare. Funkar det inte så på din?

Gissar också att det på din navigator liksom mina finns möjlighet att mata in en särskild adress som "hem". Har du kollat vilken adress som ligger där? Möjligen skulle den kunna styra vilket land du får som förval.
#1129606
andersuw skrev:.... Funkar det inte så på din?
Svar: Nej

Gissar också att det på din navigator liksom mina finns möjlighet att mata in en särskild adress som "hem". Har du kollat vilken adress som ligger där? Möjligen skulle den kunna styra vilket land du får som förval.
Svar: Det hjälpte inte heller...
#1129609
Nu så är det fixat.

VOLVO ville felsöka och eventuellt uppdatera mjukvaran på Navigatorn.
(Det hade ju säkert blivit väldigt billigt).

Men så satte jag mig och började leta i alla undermenyer och olika inställningar.
Till slut hittade jag en meny med val för "Område" och där stod Belgien så jag valde Sverige istället, så nu funkar den som tänkt.
Fast jag hittar givetvis inte tillbaka till den inställningen igen, så be mig inte förklara.
Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&au[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]