Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av fintskadeva
#1113446
skulle vilja fixa så man kan få AUX in i bilen, läste i någon tidigare tråd att http://www.ebay.com/itm/271935874750 skulle funka fint.

men efter lite mer sökning hitta jag att man skulle kunna sätta in en helt ny stereo med touch screen o massa annat för bara ett par hundra extra på ebay ex Sen finns där andra liknande från bluepower vilket är helt för dyrt för mig.

så nu undrar jag om nån av er har någon erfarenhet av dessa Kina stereo's och om de skulle funka att lägga in mer ljud senare asså en baslåda med en sådan stereo eller om jag bara ska satsa på adaptern:)?

har förövrigt en HUE-803 stereo atm
av ThunderAce
#1113541
FYI

har du backvarnare och byter till en annan stereo än original kommer dessa sluta fungera
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1113632
803:an med slutsteg ger rätt bra ljud så du får nog köpa något bättre än en billig kinaradio för att ersätta den om det inte ska bli sämre. Jag hade nöjt mig med en aux-adapter eller bytt till något från ett känt märke.
av fintskadeva
#1113648
SBergdahl skrev:803:an med slutsteg ger rätt bra ljud så du får nog köpa något bättre än en billig kinaradio för att ersätta den om det inte ska bli sämre. Jag hade nöjt mig med en aux-adapter eller bytt till något från ett känt märke.
ja de lutar mot de hållet om ingen annan har några erfarenheter :)
av Torparn12
#1113660
Jag har HU 603 med det största ljudpaketet och skulle inte för allt smör i Småland byta ut det mot något sämre då jag då skulle förlora telefon, backsensorer och rattstyrning, jag kör Aux adapter och det fungerar klockrent och jag bibehåller alla funktioner intakta i bilen.
av ThunderAce
#1113698
Hade själv en HU603 i min S60, bytte till Bluepower modellanpasad stereo och även om den hade adapter för att
få rattknappar att fungera så försvann allt det andra. byte tillbaka till original men uppgraderade till HU803 och kör
med en Yatour aux adapter, finns säker billigare alternativ
av 2ägaren
#1114858
Har dålig erfarenhet av billigare aux adapter från eBay. Tex så var man tvungen att ha musiken på i telefon när man satte i sladden annars kom inget ljud om man gjorde tvärtom. Lite annat störande "problem var att stereon visade cd3 spår 6 och det gick ej att ändra. Köpte sedan från aux adapter här och den fungerade klockrent. Tips är att köpa usb driven bluetooth mottagare som man kopplar i aux adaptern, driver du med ciggtändar uttag kopplat på tändningen bara. Har bra erfarenhet av en av märket Andersson, 200kr tror jag det var.

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]