Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loppan78
#1108535
Derank skrev:Ni är medvetna om att det är rena Kinaapparater, med det inte sagt att det är junk men de är inet värda 6000pix

https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... car+stereo

Man kan beställa dessa kina apparater med vilken front man vill till vilken bilmodell som helst
Jo jag är väl medveten om detta. Om jag köper den kommer jag inte betala runt 6000 utan en bra bit mindre. Tyvärr finns det inget direkt bättre alternativ om man är ute efter lite funktioner.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
#1108562
Marooned skrev:Sjukt sugen på att beställa den senaste BLP-990 (http://www.bluepower.se/sv/produkter/lj ... o-arm.html)

Någon som har pillat in den och vill göra en kortare recension?
Finns ett gäng på Swedespeed-forumet som har köpt dessa och är överlag nöjda. Googla så torde du hitta.
Användarvisningsbild
av Akita
#1178994
Tjena hej.

1 år har gått,
sånär som på en dag, (i morgon)... Timing 8) . Den BLP-840 som jag installerade och skrivit om tidigare har funkat utan anmärkning. Jag har inte installerat något mer till den däremot, back-kamera etc. Den är idag som den var då.

Kort sagt, den gör vad den ska, det jag förväntade mig och allting som är inkopplat fungerar u.a. Fortfarande mer än nöjd. Inga pixelfel, inga störningar, inget nåt.

En sak som kan upplevs som jobbigt däremot är att köra med video på när det är mörkt, bitvis väldigt starkt ljus, men det går att ställa ner eller helt stänga av med en knapp på framsidan. Det är alltså inget klagomål utan bara ett konstaterande från min sida.

Det må vara Kinaprylar som nämnts innan men det handlar mer om återförsäljaren i det läget imo. Försök få svar på ev. garanti via ebay eller ali... Det kostar en slant extra att köpa det från en svensk handlare men det ger en trygghet, oavsett.

Ånger - Nej.
Nöjd - Absolut.
Skulle jag köpa från dom igen - Ja.
Rekommenderas - Ja, om du har pengarna och tycker att det är värt det.

Att tänka på:
Specificera vid beställning om du har extern förstärkare/slutsteg i bilen, försök att lämna all information som du någonsin kan kring hur det är kopplat i din bil. Fråga om det behövs/skickas med adapter för inkoppling till steg etc. Allt beroende på hur det ser ut för dig. Var inte rädd för att fråga och, en livserfarenhet i stort, tänk igenom och sammanställ alla frågor innan du beställer så du får rätt grejer direkt.

Ha en underbar sommar!
(BE)
av onkelkunckel
#1184698
Hejsan
Im from Danmark and will write you in english. I have bought a BLP 840 and are about to put it in my car. Just a few questions I hope you can help me with.
Akita I read your post and it was very nice. Could you please explain to me where to connect the orange wire and the brown wire with "BACK" on it.
My car V70 2,5T 2007.
Hope to hear from anyone who can help!
Thank you!!
av Holt
#1315971
Återupplivar denna tråd då den känns mest relevant.

Har nyligen fixat mig en BLP-840 2016. Såg till att inte missa orginal förstärkare och Canbus under beställning, såg ut att alla rätta kablar följde med.
Härefter var min resa mycket lik Akita, kopplade bort batteriet och började såga bort bitar av radio skalet så allt passar. Ledde mikrofon och GPS pejler kablar runt tak och A stolpe via kreativa medel. Monterade stereons alla diverse kablar, vred på nyckeln och be till en högre makt att allt blir bra.
Ser ut att få GPS signal, hittar min mobil via blåtand utan problem, svarar till rattknapparna, hittar radio stationer utan större krux.
Inget ljud.
Inte ett knyst.

Jag undrar mig om det kan vara på grund av att jag lät Subwoofer kablarna vara ifred, så jag inte känner mig modig att skarva och gorma med dom.
Som kan ses på befogad bild, samt på bilder tidigare i denna tråd, verkar dom inte ämnade för varandra från början.
Hur är det nu meningen att man ska koppla dessa säkert, utan att orsaka en sen majbrasa? Finns det konverteringskabel för detta, eller är det kreativa lösningar som gäller?
Kan det till och med vara något helt annat som skapar tjärv?

Kabel med blå huvud: Subwoofer kabel från stereo
Kabel med gummi huvud: Subwoofer från bilen?
Bilagor
Capture_2019-05-11-20-15-40.png
Capture_2019-05-11-20-15-40.png (139.42 KiB) Visad 3615 gånger

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]