Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loppan78
#1088874
Installationen är jag inte så orolig för, har monterat och grejat en hel del med bilstereo. Det är funktionen på själva enheten som jag undrar över / är orolig för.
av Andis
#1088917
Tänkt länge att jag ska hålla mig lugn och inte köpa en sån här. (Rädd för hur bra den fungerar med resten av ljudsystemet) Men måste onekligen säga att det frestar. Blir kul att höra i din tråd vidare hur den fungerar.

En liten backkamera tillkoplad till den skulle verkligen vara pricken över i:et har en ide att ha backkamera på insidan av rutan precis ovan bromsljuset riktad neråt. Sen när det är snöslask eller annat så kör man bara torkaren och har helt perfekt bakåtsikt i backkameran.
Användarvisningsbild
av Loppan78
#1089050
Akita skrev:......
En lite fråga till.
Hur är det med signalen ifrån backsensorerna, fungerar den som original dvs. att det även piper fast stereon är avstängd eller måste den här vara igång för att det ska pipa?
Användarvisningsbild
av Akita
#1090051
Loppan78 skrev:
Akita skrev:......
En lite fråga till.
Hur är det med signalen ifrån backsensorerna, fungerar den som original dvs. att det även piper fast stereon är avstängd eller måste den här vara igång för att det ska pipa?
Enheten startar upp backläget när jag lägger i backen, oavsett om den är påslagen eller inte.

Kan även nämna - Jag var till min snälla bilmekaniker för att släcka SRS varningen varpå han
även var tvungen att identifiera enheten i CB systemet. Ny enhet, nytt ID, typ. Eftersom originalstereon
var utbytt så hade jag, enligt datorn, ingen radio i bilen. Nu var det inga problem att göra och han är
som sagt väldigt snäll den här killen så jag behövde inte betala något för det.

Fick samtidigt reda på div. felkoder som fanns i bilen, han nollade även dom men nu vet jag vad
jag har att "se fram emot", EGR ventilen t.ex. ^^
Användarvisningsbild
av Loppan78
#1108535
Derank skrev:Ni är medvetna om att det är rena Kinaapparater, med det inte sagt att det är junk men de är inet värda 6000pix

https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... car+stereo

Man kan beställa dessa kina apparater med vilken front man vill till vilken bilmodell som helst
Jo jag är väl medveten om detta. Om jag köper den kommer jag inte betala runt 6000 utan en bra bit mindre. Tyvärr finns det inget direkt bättre alternativ om man är ute efter lite funktioner.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
S80 T6 AWD -08

Skruva ner diskanten max och upp basen max i inst[…]

@Officefb , Enklast är väl att köp[…]

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]