Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gizz
#59614
Jag har lite problem med min HU-601 i min S80-00. Jag kan inte lagra nya kanaler. Har tryckt in och hållit knappen intryckt men det blir inte någon låsning på kanalen. Det är iofs. bara P3 som jag testat med men det är ju den viktigaste kanalen.

Är det någon som vet vad det kan vara?

Jag fick även lite problem med mottagningen på radion idag. Det var mycket brus på samtliga kanaler i radion. Kan ju iofs. vara något atmosfäriskt eller så. Det var värst idag på morgonen men problemet fanns kvar till viss del i eftermiddags.

Vad kan det bero på?

Luddiga frågor men jag har svårt att precisera mig bättre.

Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av emmeborn
#59644
Jag har inte problemet med att lagra kanaler, ingen aning om varför du inte kan det.

Däremot så har jag då och då upplevt brus på alla kanaler. Trodde det var något tillfälligt, men då det återkommer och att det är fler som har samma problem så måste det ju vara något. :?:

Tror att det märks mest på morgonen. Kan det ha något med fukt att göra???
Användarvisningsbild
av Gizz
#59744
emmeborn skrev:Jag har inte problemet med att lagra kanaler, ingen aning om varför du inte kan det.

Däremot så har jag då och då upplevt brus på alla kanaler. Trodde det var något tillfälligt, men då det återkommer och att det är fler som har samma problem så måste det ju vara något. :?:

Tror att det märks mest på morgonen. Kan det ha något med fukt att göra???
Det är kanske så att fuktigt väder gör skillnad. Jag hade inte så mycket störningar idag på eftermiddagen. Men i morse var det ganska brusigt. Igår var det dimmigt och disigt som tusan, inte riktigt lika dimmigt idag.
Användarvisningsbild
av Gizz
#60016
Idag var det inga störningar. Men problemet med kanallagringen kvarstår. Är det inte någon som haft samma problem?

Sen har jag ett annat litet problem eller det är inte så mycket mitt problem som det är bilhandlaren där jag köpte bilen. Det fattades en knapp på stereon närmare bestämt knappen för Fad/Balans. Nu har dom varit hos Volvo och försökt beställa denna knapp men den finns inte som reservdel. Är det verkligen så illa eller försöker dom dra en vals med mig?
Användarvisningsbild
av emmeborn
#60087
Jag hade inte heller störningar, varken igår eller idag (trots dimma i morse).

Kanallagringen fungerar för mig, när jag kom på hur man skulle göra. Orkade som vanligt inte läsa instruktionsboken. :wink:

Jag tror att det kan vara svårt att få tag på den lilla ratten lös som reservdel. Det jag tror man får göra är att leta efter en trasig enhet att plocka bort den från, alternativt byta hela enheten.
Användarvisningsbild
av Gizz
#60735
Jag fick slutligen P3 att lagras. Dock inte på hemmaplan utan när jag var hos farsan nu i helgen. Då lyckades jag få P3 att lagras på sin plats. Vet inte vad det har varit som gjort att det inte gått förut. Kanske har varit för snabb/långsam eller så har det med frekvensen att göra. Nu funkar det iaf.

Ja, generellt sett kan det vara lättare at pr[…]

har du läst av elen till pedalen och inte upp[…]

Hade liknande på min för massa år[…]

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]