Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
#885077
Jag har i veckan skrotat min originalbas till V70 till förmån för denna
http://www.ljudia.se/billjud-s82121/hog ... a-p477410/

Löjligt mycket mer (bättre) ljud och jag har kopplat den på diskanterna i bagaget vilket inte är opimalt.
Ligger i reservhjulet och ger en fin utfyllnad som dessutom går att ställa med en liten trådbunden fjärrkontroll.

Plasta eget kräver massor av jobb och en del pengar för att få det rätt, jag har testat.
Men en del av tjusningen är ju att göra det själv så kör hårt!
av jäevs80t6exe
#888928
Är du nöjd med den baslådan?
Jag har en S80 2004 som jag funderar på att köpa den lådan till.
tråkigt att inte kunna ha originalsub, så jag satsar på en sådan där reservhjulslåda för att spara plats.
Enkel att montera verkar den också vara.
Hu-801 ger fint ljud, men klent med bas i mitt tycke.
Installerade en GROM för ngn vecka sedan och är mycket nöjd, allt funkar perfekt.
Användarvisningsbild
av sthlm
#889114
Nackdelarna med originallådan som jag upplever det.
Den låter inte lika bra som de eftermarknadslådor jag hört.
Du kommer i frustration slita sönder hela lådan när du snabbt måste ner till reservhjulet eller ha fram dragkroken etc. som ligger under den.
När den sitter där så är den snygg men du vill inte börja montera bort den vid en punktering på motorvägen.

Den lilla skiten från pioneer dunkar på bra även om den kanske inte är lika rolig som en skräddarsydd med externt steg.
Men då får man nog lägga på ytterligare pengar plus tiden det tar att göra installationen.

Jag måste erkänna att jag chansade lite när jag köpte min TS-WX610A för det är vekligen uselt med recentioner på nätet av denna.
Finns flera som är bättre men dom gick inte ner i mitt reservhjul så det fick bli pioneeren iallafall.

Så... inte lika bra som skräddarsytt system men grannarna gnäller och tycker den låter för mycket så den fungerar tydligen som den skall.
av jäevs80t6exe
#889145
S80 har inte möjlighet till originalsubwoofer ( inte vad jag kan finna iaf) Du har en V70 till dem finns det ;)

Har beställt hem en nu, får se om jag blir nöjd eller ej.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]