NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#874939
Sierra: Det var såpass alltså? Verkar som om V70-folket har turen att nå den utan att demontera klädseln, men detta gäller med andra ord inte oss, segt. :D
Användarvisningsbild
av mxjolle
#874940
grillchips skrev:Sierra: Det var såpass alltså? Verkar som om V70-folket har turen att nå den utan att demontera klädseln, men detta gäller med andra ord inte oss, segt. :D
Åhnej... jag fick riva halva bilen för att hitta kabeln :P Så alla hade inte den turen^^
Användarvisningsbild
av grillchips
#874941
Haha okej, skönt! 8) :lol:
Användarvisningsbild
av grillchips
#874944
Ni som monterat 12V i skuffen, det verkar råda olika bud gällande addering av en extra säkring i kupén, vissa behöver lägga till en medan andra inte nämner något om det alls. Så, hur ligger det till? :)
Användarvisningsbild
av SvenB
#874965
Enligt instruktionsboken finns det en säkring benämnd "Eluttag lastutrymme, styrenhet tillbehör (AEM) på säkringsplats 77. (Gäller V50 MY10).
Användarvisningsbild
av grillchips
#874967
SvenB: Toppen, då bör det vara ready to go med andra ord, tack!
Användarvisningsbild
av Micce1980
#875138
Nu kanske jag hade turen att hitta 12v kabeln lätt men det var bara att ta bort den där klädseln som enligt bilden är borta som Fokuserad lagt upp, sedan lägga skumgummit eller vad det nu är åt sidan lite och gräva runt framåt och nedåt lite och vips hade man kontakten i handen.

Nu har jag ju inte dasslock till händer men det kan hjälpa att lysa med en ficklampa för att hitta den, för den sitter där. :wink:

EDIT: På min -06 sitter det ett vitt kontaktstycke där.
Användarvisningsbild
av grillchips
#875152
Definitivt värt ett försök till innan man börjar riva loss panelen. :D
Användarvisningsbild
av Micce1980
#875625
Hur har det gått, eller sitter ni fast med handen i hjulhuset? :wink:
Användarvisningsbild
av grillchips
#875631
Inte haft tid, för mycket plugg den här veckan eftersom många av kurserna slutar nu. Hoppas på början av nästa vecka då jag vill ge mig på massa annat innan semestern. :)
"Primea" bränslefilter s90 d4 -18?

Tänkte byta bränslefilter på min d[…]

Har ägt europeisk bilar. Volvo, Mercedes, […]

Någon uppdatering på detta? Har samma […]

I princip helt omöjligt att säga via int[…]