NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
#749640
Jasså tycker du 0,58 låter högt?
Deklarerad förbrukning är ju 0,63.
Tycker ändå det är ganska lugn körning. Visst lite över hastighetsbegränsningen nån gång kanske men inte direkt hård körning. 0,48 måste ju nästan vara enbart landsväg eller.
av v50d5r
#749701
Tomas88 skrev:Jasså tycker du 0,58 låter högt?
Deklarerad förbrukning är ju 0,63.
Tycker ändå det är ganska lugn körning. Visst lite över hastighetsbegränsningen nån gång kanske men inte direkt hård körning. 0,48 måste ju nästan vara enbart landsväg eller.
Beror på hur du kör iofs. Ja det är mestadels e4 till och från jobbet :)
av v50d5r
#749702
Tomas88 skrev:Jasså tycker du 0,58 låter högt?
Deklarerad förbrukning är ju 0,63.
Tycker ändå det är ganska lugn körning. Visst lite över hastighetsbegränsningen nån gång kanske men inte direkt hård körning. 0,48 måste ju nästan vara enbart landsväg eller.
Kör du AWD och Automat eller? :)
Användarvisningsbild
av crumpets
#749708
Det är nog snarare din färddator som sjunger på sista versen v50d5r. Verklig förbrukning under halvlitern har jag aldrig hört nån som uppnått med en volvofemma, än mindre 2,4litaren. 0,58 ÄR riktigt bra förbrukning för den kärran.
av v50d5r
#749788
crumpets skrev:Det är nog snarare din färddator som sjunger på sista versen v50d5r. Verklig förbrukning under halvlitern har jag aldrig hört nån som uppnått med en volvofemma, än mindre 2,4litaren. 0,58 ÄR riktigt bra förbrukning för den kärran.
Hur kan du säga det? Min färddator visa tom mera än verklig förbrukning via pump :)
Användarvisningsbild
av crumpets
#749846
I så fall äger du en världsunik D5. Kollar man på spritmonitor.de ligger den lägsta förbrukningen nån nånsin har lagt upp på 5,63, den högsta på 8,21 och medel på 6,95 blandad. Kikar man på C30 är siffrorna liknande även om det bara är en upplagd. Du slår alltså alla på jagrullar samt alla som laddat upp på spritmonitor med dryga decilitern per mil, sjukt! Antingen har du räknat lite fel eller så är du extremt bra på ecodriving, men någon måste ju vara det också :)
av Lazy
#749850
Hur du "v50d5r" fått din D:5a att dra 0,43 är en gåta för mig, jag snååååålkörde ( på 60 o 80 väg) 18mil på Gotland i helgen, höll exakt hastighet och rullande nerför och lyckades hamna på 0,47 på färddatorn på min V60 D3 (163hk) !!!!

Kraftig medvind och bara nerför, ja ok då?
av v50d5r
#749868
crumpets skrev:I så fall äger du en världsunik D5. Kollar man på spritmonitor.de ligger den lägsta förbrukningen nån nånsin har lagt upp på 5,63, den högsta på 8,21 och medel på 6,95 blandad. Kikar man på C30 är siffrorna liknande även om det bara är en upplagd. Du slår alltså alla på jagrullar samt alla som laddat upp på spritmonitor med dryga decilitern per mil, sjukt! Antingen har du räknat lite fel eller så är du extremt bra på ecodriving, men någon måste ju vara det också :)
Har du läst hela tråden? Jag kör ständigt 90. Motorbroms EXAKT hela tiden när tillfälle ges. Vägen jag kör består av 100/70/50km/h.
Och ja, jag har gått Eco-drive utbildning, inte inom mitt yrke.. utan av eget intresse.


Sjuk man är :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]