NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Swopop
#747129
Jobbade nyligen 7 mil bort, enkel resa. Mätt vid pump drog min d5 ~0,63 - 0,66~. Då har jag även kört värmaren morgon och kväll.

Nu är jag arbetsbefriad, så det har blivit betydligt kortare sträckor. Mätt vid pump idag så har bilen dragit ~0,76. då har jag kört värmaren vissa dagar
av v50d5r
#747142
Swopop skrev:Jobbade nyligen 7 mil bort, enkel resa. Mätt vid pump drog min d5 ~0,63 - 0,66~. Då har jag även kört värmaren morgon och kväll.

Nu är jag arbetsbefriad, så det har blivit betydligt kortare sträckor. Mätt vid pump idag så har bilen dragit ~0,76. då har jag kört värmaren vissa dagar
Hårdkörning då? Annars tycker jag det låter hemskt högt...
av Swopop
#747280
Mycket rödljus/rondeller och kortare sträckor, 2 km till affären vid storhandling. Längsta sträckan är väl 1 mil enkel då och då. :P
Inte så vidare bra för en diesel, så jag ska ta ut den på en längre sträcka nu när nya sommarhjulen åkt på :)
Användarvisningsbild
av Perra83
#747289
Swopop skrev:Mycket rödljus/rondeller och kortare sträckor, 2 km till affären vid storhandling. Längsta sträckan är väl 1 mil enkel då och då. :P
Inte så vidare bra för en diesel, så jag ska ta ut den på en längre sträcka nu när nya sommarhjulen åkt på :)
Samma för mig och ja sålde min D5:a. Nu kör ja moped med insprutning till och från stan och jobbet mm. Tankade igår och fick i fem liter efter två veckors åkande.
av v50d5r
#747403
Swopop skrev:Mycket rödljus/rondeller och kortare sträckor, 2 km till affären vid storhandling. Längsta sträckan är väl 1 mil enkel då och då. :P
Inte så vidare bra för en diesel, så jag ska ta ut den på en längre sträcka nu när nya sommarhjulen åkt på :)
okej då förstår jag :D Vi bor helt annat då med andra ord.. Har 3 km till e4:an och 3 mil enkel till jobbet.. Blandad drar min säkert 0.6 eller nått. Men eftersom att jag sällan kör i stan då mitt jobb ligger någon km före trafikljus så räknar jag inte med det.. Lugn e4 körning är min vardag med andra ord^^
av v50d5r
#747404
Perra83 skrev:
Swopop skrev:Mycket rödljus/rondeller och kortare sträckor, 2 km till affären vid storhandling. Längsta sträckan är väl 1 mil enkel då och då. :P
Inte så vidare bra för en diesel, så jag ska ta ut den på en längre sträcka nu när nya sommarhjulen åkt på :)
Samma för mig och ja sålde min D5:a. Nu kör ja moped med insprutning till och från stan och jobbet mm. Tankade igår och fick i fem liter efter två veckors åkande.
(y)
Användarvisningsbild
av Tomas88
#749022
Köpt en V50 D5 nu.
Har väl kört ca 20 mil och enl färddatorn har den dragit 0,58
Har ej kollat verklig förbrukning än.
av v50d5r
#749325
Tomas88 skrev:Köpt en V50 D5 nu.
Har väl kört ca 20 mil och enl färddatorn har den dragit 0,58
Har ej kollat verklig förbrukning än.
Okej, men då kör du inte lugnt. Hårdblandad körning drar min 0.65 ha jag sett . Men 0.48l/milen till och från jobbet. Tok nöjd =)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Har du ringt säljaren? Vad sa han? Han vet my[…]

Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]