NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kvillebäck
#1226865
Kod: Markera allt
en sak man kan prova om man gillar å fixa å trixa själv är att demontera filtret å spola det med ljummet vatten motsatt flödesriktningen. det brukar vara ganska mycket "brunt sot" jag tror/gissar att detta kommer från addetiven.
sedan låter man filtret torka över natten å sen återmontera.
Och ännu bättre blir det om man fyller den med ugnsrengörning (ex Mr Muscle) och låter den stå över natten innan man spolar ur.
av dieselputte
#1226877
kvillebäck skrev:
Kod: Markera allt
en sak man kan prova om man gillar å fixa å trixa själv är att demontera filtret å spola det med ljummet vatten motsatt flödesriktningen. det brukar vara ganska mycket "brunt sot" jag tror/gissar att detta kommer från addetiven.
sedan låter man filtret torka över natten å sen återmontera.
Och ännu bättre blir det om man fyller den med ugnsrengörning (ex Mr Muscle) och låter den stå över natten innan man spolar ur.
Har hört att bikarbonat, bakpulver kan ha liknande effekt, vet inte om det funkar. Är uppe i drygt 16000 mil med mitt original DPF (V50 2,0D) och ligger nu på lite över 50 mil mellan regenereringarna. Tror det blir byte under 2018

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]