NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bubbzy
#619898
Hej!

Har nyligen flyttat till ljuvliga Göteborg och undrar om ni har några tips om vilken som är den bästa och seriösaste volvoverkstaden här??

Har ett problem med att RTI:n aldrig hittar några satteliter som ingen lyckats lösa som jag tänkte låta dem se på och lite annat småfix...

Tack på förhand!

/Erik
Användarvisningsbild
av Knight8806
#620233
Jo, det gör den!

"Ekonomiforum: Försäkringar, garantier, verkstäder m.m.
Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c."
av Willis
#620237
En moderator löser snart topicens placering, men under tiden tänkte jag att jag skulle faktiskt rekomendera Mechanum i Partille.
Jag har lämnat in både S40:n och min S60 där och lika nöjd varje gång! Riktigt fint bemötande och aldrig några problem att fråga om saker och ting då svaren du får tillbaka är väldigt bra och trevliga så att säga
Användarvisningsbild
av Anders E
#621434
Bilia i Partille har alltid varit bra.
Användarvisningsbild
av StringerBell
#621440
Det går egentligen inte rekommendera verkstäder rakt av. Det finns säkert ställen som genomsyras av god företagskultur, men strängt taget handlar det ju om enskilda mekaniker. Jag bytte t.ex. från Bilia Nordstan till Brabil Backa för att Nordstan var dyrare, inte i första hand för att den mek jag hade i Nordstan inte gjorde sitt jobb ordentligt. En annan gång fick jag utsökt hjälp av Nordstan i ett akut läge.

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]