NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zeppe
#604761
Har en V50-T5 som det kommer in vatten vid regn och vid tvätt.
Hittade ett litet läck vid gummidamasken för kablar till bagageluckan, men det kommer inget där längre.
Hur får man loss täcklocken på railsen och hur kommer man åt att kolla hajfenan på taket?
Det är inte mycket som kommer men det är irriterande då jag tycker om att ha bilen i skinande skick på utsidan.
Den skall ju glänsa och representera ett Svenskt stolt bilmärke. :lol: :D
av Calvin
#604953
Jag hade problem med läckage i min V50. Det visade sig att listen runt luckan inte satt som den skulle. Vattnet i min bil hamnade i reservhjulsbaljan och under baksätet.
av Zeppe
#605041
Mitt läckage syns att det kommer ur dekorlisten där belysningen sitter i taket i bagagen i ena skarven på höger sida.
Det droppar ner på insyns skyddet.
Jag får kolla om listen sitter fel.
Tack för tipset.
av KenZoo
#1224325
Calvin skrev:Jag hade problem med läckage i min V50. Det visade sig att listen runt luckan inte satt som den skulle. Vattnet i min bil hamnade i reservhjulsbaljan och under baksätet.
Väcker en gamal tråd 8) ,

Jag har också vatten i baljan. tänkte kolla om listen runt luckan sitter rätt.. är det lätt att se om den sitter fel?? hur åtgärdar man det?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1224351
Börja med att inspektera om den är hel samt då ser du ju om den sitter rätt. Sitter iaf bara ditsatt med handkraft så är lätt att trycka till om den hakat av lite.

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]