NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rumpmasen
#506962
Hej jag har nåt fel på centrallåset , det fungerar inte på förarsidan . Det varken låser eller låser upp det spelar ingen roll om jag använder fjärren eller nyckeln . Låsen på passagerarsidan funkar än så länge .
Tacksam om nån har tips eller förslag på vad jag ska göra ,vill helst inte lämna in den på Bilia (dyrt)
Bilen är en S40 -06 .
M.v.h. Rumpmasen.
Användarvisningsbild
av Jensen
#506985
Tyvärr så låter det som det klassiska problemet med dörrkontakterna
som spökar, tyvärr även väldigt dyrt ca 9000kr för båda sidorna.
av Mryd
#506992
Ta av dörrpanelen och kolla de kontakterna på det stora svart kontaktstycket där huvud stammen delas upp till backspeglar,lås,temp osv... rengör dom ( fint sandpapper försiktigt på stiften funkar bra) och spray... sätt ihop och prova. löste tempproblemet och keyless toutch knappen på min v50.

*Edit sorry läste för snabbt. Du har inte ett el fel utan dörren går ej upp med nyckel heller?? kan vara en arm som hoppat av? Hörs det något "surr" från dörren?
av Mryd
#507345
om du kan öppna med nyckel så tycker jag du skall ta dig en titt på elektroniken som jag skrev innan och se om du inte kan få liv i den igen innan du pröjsar en massa pengar...

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]