NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#502644
Jag tror opA tillhör dom som inte gillar etanoldrivna bilar. Om du frågar mig skall du visst titta på 2,0F och 1,8F,
av Haddock
#502782
Som jag förstår så kommer ni främst köra i stadstrafik. Personligen upplever jag v50 bensin 2.4 eller ff 2.0 bilarna då som ett alternativ. Dessa upplever jag som att de lättare svarar vid röd ljus tex med fördel till bensinbilen.
Om du vill ha egen musik i bilen så kan utöver cd spelaren vara värt att titta efter en AUX ingång. Det kan rekommenderas då du kan koppla in en mp3 spelare i bilen och få bra ljud.

Själv föredrar jag v50 2.0 d då jag pendlar till jobbet på motorväg en längre sträcka. Den är tyst och drar 0.54 landsväg.
av FabianP
#503966
Nu var vi och provkörde idag. D2 och 1.8F. 1.8:an hade sommardäck. vi provade D2:an för att den skall påminna om 2.0D. Tyckte nog att den var piggare och lite tystare (trots vinterdäck). 1.8:an var ändå positivt.. Tidigare hade vi nog tänkt att den var för svag. Men det kändes ok. Finns ju massor av den bilen isåfall.. De hade en 2008 summum 1.8f som gått ca 2500mil.. kostade ca 180kkr på bilia. ingen high performance stereo dock,,

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]