NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ulleryd96
#494511
Hejtänkte höra med er kunniga v50 ägare. Jag har ute min bil för försäljning. Och var en och kikade på bilen i går. Han ville påstå att genartorn var dålig och måste bytas. Är ett litet ljud från motorn. Som volvo säger är inget som är fel utan det skall låta så. Men om det nu skulle vara genaratorn. Hur märker man det. Och om det är genaratorn borde väl det gå på vagnskadegarantin? Bilen är en 07 och har gått 8800 mil, Om jag inte är ute o cyklar gäller den garantin till 10.000 mil? Sen ska jag byta klossar runt om. Vad brukar det kosta. Ringde volvo rejmes i linköping dom ville ha 4500 kr. Tyckte det lätt väldigt dyrt?


Tacksam för svar
av ptrj
#495516
Hur gjorde den här personen för att konstatera att generatorn var kass?? Några mätningar eller var det bara tagit ur luften för att få ner priset 5-10k kr.bromsklossarna får du för 400 + 600 för bak & fram. Tar max 2 timmar att byta runt om ifall du aldrig gjort detta förut.



Vet inte hur dessa bromsklossar är, men vpart.se är billigare än vad jag skrev.

/lycka till
av kebne
#496020
Hade jag vetat att bromskolvarna på v50 skruvas in och inte trycks in när man ska ge plats för nya belägg så kanske jag kunnat byta på 2 timmar. Nu vet ni.
Mjukvara 3.0.3

Vi har den installerad och helt buggfri än s&[…]

Nya bromsar runt om

C30 d2 2012 returledning

Okej. Tack för svaret. Blir till att åk[…]

Kanske jag borde ha gett ett felaktigt påst&[…]