NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lampan
#486772
En månad har gått och lampan tändes som sagt i början på december igen. Den lyste några dagar, jag beställde tid på Bilia...igen. Dagarna innan jag skulle in med bilen så slocknade den när jag startade i garget. Jag ringde Bilia som tyckte jag skulle avbeställa tiden och återkomma om den tändes igen. Allt var gott tills det närmade sig jul, då man fick en fin julklapp iom att lampan åter tändes.

Den här gången ringde jag Mekonomen Globen... Och nu har det, äntligen, hittats ett fel på biljäveln! En slang från vevhusventilationen hade sprickor i sig och läckte alltså. Nu är allt frid o fröjd och motorlampan lyser endast med sin frånvaro. :D

Lampan
av snoken
#488021
Luftfiltret är nu bytt och lampan slocknade efter ett antal mil.
Frid o fröjd för ett tag? Kommer den tillbaka får jag kolla vevhusventilationens slang extra noga.
PG
Användarvisningsbild
av hozz
#488188
Den här gången ringde jag Mekonomen Globen... Och nu har det, äntligen, hittats ett fel på biljäveln! En slang från vevhusventilationen hade sprickor i sig och läckte alltså. Nu är allt frid o fröjd och motorlampan lyser endast med sin frånvaro.
Mekonomen av alla ställen :D
Vad kostade felsökningen där?
av Lampan
#488674
hozz skrev:
Den här gången ringde jag Mekonomen Globen... Och nu har det, äntligen, hittats ett fel på biljäveln! En slang från vevhusventilationen hade sprickor i sig och läckte alltså. Nu är allt frid o fröjd och motorlampan lyser endast med sin frånvaro.
Mekonomen av alla ställen :D
Vad kostade felsökningen där?
Ja vad fan, desperation kan få en att göra de mest märkliga saker... Gick dock inte så långt, den här gången iaf, att jag ringde Solna Bilteknik. :D
I efterhand måste jag dock säga att jag är grymt nöjd med just Mekonomen Globen...utsökt kundbemötande från första tel.kontakten via mottagande, tel.kontakt under dagen och sedan då jag hämtade bilen. Allt igenom gott alltså.

Felsökningen gick förresten på 665:-
Och faktiskt lite nyfiken på varför du undrade just det...

Lampan
av olikavolvo
#671700
Hej!
Har en volvo s40 N 04 som motorlampan lös lite då och då.
Tröttnade efter ett tag och lämnade in den på bilia i Södertälje.
Felet var att bränsletrycksgivaren (VO 31272733) visade 2,8 bar och i VIDA visade den 4,5 bar.
Givarbyte och felsökning kostade 3100kr och lampan är släckt sedan 20/2-12.
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]